آیا افزایش 300 درصدی قیمت مسکن در راه است؟
یادداشت/
سیاست‌های فعلی دولت در حوزه مسکن به کاهش عرضه و افزایش نقدینگی در این بازار می‌انجامد و بیم آن هست که تجربه دوره قبلی وزارت آخوندی تکرار شود.
تعداد نظرات: ۳
محمد هادوي
-
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
به نام خدا، با سلام به شما
دوست عزيز من براي خودتان مي نويسم. اين مطالبي که شما نوشته اي در بد ترين وضع ممکن ناصحيح و غلط است. هر کس دو ترم اقتصاد بخواند اين موضوع را درک مي کند. اولا دولت مسئول ساخت و ساز مسکن نيست و اگر نه اسمش مي شد بساز بفروش نه دولت! در قانون اساسي تأمين مسکن هست اما دولت بايد از ابزارهاي کلان خود و سياست گذاري در اين بخش استفاده کند. دوما همان طرح مسکن مهر دولت قبل خسارني به اين ملت وارد کرد که حالا حالاها اين ضرر و زيان برطرف نخواهد شد. در آخر هم عرض کنم که قيمت مسکن فقط ناشي از عرضه مسکن نيست، بلکه تقاضاي آن سمت ديگر است که شما توجه نکرده اي. اگر قرار بر تقويت سمت تقاضا بشود، عرضه هم توسط توليد کنندگان تقويت مي شود.
l
-
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
البته نمي دانم شما آيا اقتصاد خوانده ايد يا نه !
بله، وظيفه دولت ساخت مسکن نيست ولي آيا وظيفه دولت دادن وام براي خريد مسکن است ولي سياست گذاري کلان فقط بخش نامه و قانون و توصيه نيست بلکه گاهي حمايت مستقيم را هم شامل مي شود، حمايت از توليد کننده مسکن؟

دادن تسهيلات براي ساخت مسکن ارزان قيمت(مسکن مهر) آيا باعث تقويت عرضه و در نتيجه منطقي تر شدن قيمتها نمي شود؟

آيا دادن تسهيلات به بخش تقاضا (افزايش وامها) باعث افزايش اوليه قيمتها آنگاه کاهش تقاضا(کم شدن افرادي که توان مالي دارند) در نتيجه رکود بازار و در نتيجه کاهش ساخت و ساز و عرضه نمي شود؟ و در نتيجه بدتر شدن وضعيت کلي افراد جامعه از نظر مسکن؟!

حتي اگر سواد اقتصادي نداشته باشيد کافي است آمار و اخبار 20 سال اخير بازار مسکن را مطالعه کنيد.
بدون نام
-
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
اكه مسكن مهر بد بود جرا دولت جديد براي كاركر ها مسكن اميد ترتيب داده شبيه مسكن مهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار