چرا حضرت معصومه (س) تا پایان عمر ازدواج نکردند؟
سالروز ولادت فاطمه معصومه؛
بررسی و تأمل در ابعاد گوناگون زندگی اهل بیت و یاران خاص ایشان روشن کننده و تایید کننده زوایای خاصی در تاریخ است که ...
تعداد نظرات: ۱۱
سيد محمدرضا واعظي
-
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
با تشکر از مطلب خوبي که منتشر کرديد ولي بيشتر مطلبتان به عنوان مطلب ربطي ندارد و فقط مقدار از مطلب به بررسي اين مسئله پرداخته است.
شيخ مرتضي
-
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
اين ديدگاه که ازدواج نکردن حضرت را در ارتباط با فشار سياسي و اجتماعي هارون به هاشميون مي دانند ديدگاه بديعي است که به نظر من قابليت پرداخت بيشتري دارد.
زهرا حاتمي
-
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
دقيقا دشمن شناسي از سفارشات مقام معظم رهبري است که با توجه خاص بايد به آن پرداخت.
چرا که دشمنان در طول تاريخ رنگ عوض ميکنند و بسياري از ضربات و حملات انجام شده به اسلام و تشيع در لباس افرادي بوده است که دوست بوده اند
بدون نام
-
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
ربطي نداشت
شيخ مرتضي
-
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
چرا ربط نداره؟ شرايط ازدواج چي؟ حداقل شرايط ازدواج رفت و آمد يه خانواده است. وقتي امام کاظم(ع) در اين مقدار از مهجوريت هستند که نمي توانند ادعاي وصايتو امات کنند آيا افراد جامعه مي توانند با خيال آسوده به درب خانه ايشان براي خواستگاري مراجعه کنند؟
شيخ مرتضي
-
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
جو اختناق و ترسي که در برخي از دوران ها ائمه و خاندان ايشان و محبين و شيعيان را در مهجوريت قرار ميداد غير قابل انکار است.بايد دانست با توجه به حديثي که آورده شده است مردم از رفتن بر درب خانه امام هراس داشتند تا از سوي مامورين حکومتي مورد تعقيب قرار بگيرند
شيخ مرتضي
-
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
چه برسد به ازدواج و منتسب شدن به يک خاندان که مداوما تحت فشار هستند. دوست داشتن اهل بيت امام علي (ع) در زمان هارون جرم است. بنابراين چگونه انتظار داريد افراد به وصلت و منتسب شدن به اين خاندان هراس نداشته باشند؟
حسين
-
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
مقاله بسيار کاربردي و مورد استفاده بود
روايت تاريخي بسيار زيبايي هم مطرح شد
به نظر من هم شناخت دشمنان اهل بيت از ابتدا تا انتهاي تاريخ، و شناختن حق آنها، يکي از مهمترين راههاي برون رفت از فتنه هاي آخرالزمان و گرفتار نشدن در آنهاست. روايات بسيار زيادي هم در اين زمينه داريم.
حسين
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
منظورم از شناختن حق آنها، شناختن حق اهل بيت است. که البته معرفت به معصومين و دشمنان معصومين بايد توئمان باشه. مثل تولي و تبري.
قال الرضا عليه السلام:«کمال الدين ولايتنا و البرائة من عدونا» «کامل بودن دين،ولايت ما اهل بيت و بيزاري جستن از دشمن ماست» (بحار الانوار ج?? ص ??) قال الصادق عليه السلام:«کذب من ادعي محبتنا و لم يتبري من عدونا» «دروغ مي گويد کسي که ادعاي محبت ما را مي کند ولي از دشمن ما بيزاري نمي جويد.»(بحارالنوار ج?? ص ??)
حسين
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
هر دو حديث از بحار الانوار جلد 27 صفحه 58 هستش که بدليل مشکل سيستمي اعداد نمايش داده نشده اند.
يه نفر
-
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اين حسين کيه هي مياد پايين اين مطالب قال صادق و قال باقر و قال الرضا راه ميندازه و ميره رو منبر؟
ارسال نظرات
captcha