رشته «مکانیک ماشین‌های کشاورزی»، ناشناخته مانده است
رشته «مکانیک ماشین‌های کشاورزی »، از زیر شاخه های فنی مهندسی است که در کشور همچنان ناشناخته باقی مانده است.
تعداد نظرات: ۶
مهندس ايزدي(عضو شوراي سردبيري نشريه برکت
-
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
با سلام خدمت شما دوستان عزيز
مسئولين SNN عزيز انتشار اين خبر که مربوط به يک سري از مشکلات خانگي دانشکده ما بوده و صرفا براي نشريه نوشته شده کار درستي نبوده و نيست...
شما بايد به قلم دوست خوبم فرشيد نگاه کنيد که ايشون يک انتقاد مغلطه اميز را نوشته اند که کارشناسان مرتبط زيادي از جمله پروفسور بهروزي لار پدر علم مکانيزاسيون ايران در سراسر کشور نسبت به اين موضوع غيرکارشناسانه-دلسوزانه-موضع گرفته اند.
شما اگر مطلبي انتقادي و علمي ميخواستيد با ما مشورت مي کرديد.بهترين مقاله از اينجانب با نظر مستقيم پروفسور بهروزي لار در سايت ما قرار گرفته است ولي شما ان را ناديده گرفته ايد.حال اينکه اين مطلب هم علمي بوده و هم نقاط قوت و ضعف مکانيزاسيون کشاورزي ايران را بيان کرده و از ضعف شوراي عالي مکانيزاسيون
مجيد اکبريان منش
-
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
رشته مکانيک بايد از يوغ کشاورزي دربيايد حال چه بخواهد اراک باشد چه کرج ........ ما بايد دروس فني را بخوانيم و در دانشکده فني ..از زندگي در ميان ماشين پاره هاي دانشکده هاي فاقد تجهيزات کشاورزي خسته شده ايم . شما هم اگر دليل علمي داريد بسم اله.
مهندس ايزدي
-
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
اقاي اکبريان منش شما که دايه دار مکانيک هستيد نبايد به اين رشته بيايد...
اسم اين رشته مکانيک بيوسيستمه و بيوسيستم يعني محيط زيست و مزارع کشاورزي...
شما متاسفانه به کشاورزي که سرشار از برکت و معجزات الهيه ميگيد يوغ؟ حال انکه همه ما مي دونيم با کشاورزيه که دمنيا زنده ست...نمونه ش متاسفانه امريکاست...شما تحت تاثير حرف يک سري استاد تازه به دوران رسيده هستيد...اين رشته متعلق به کشاورزيه چون تا درد کشاورز رو ندوني نميتوني ماشين بسازي يا طراحي کني...مهندسان امريکايي در مزارع دوره ميبينن اونوقت شما ميگيد يوغ کشاورزي؟؟
متاسفم...
مهندس ايزدي
-
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
با سلام
مطابق با اخرين جلسه ي کاري با جناب پروفسور بهروزي لار مبني بر صحت و سقم قسمت اول اين نوشتار نتيجه بر اين شد که با توجه به اين که عاقبت دانشجويان مکانيک ماشين هاي کشاورزي(غلط مصطلح) يا بهتر است بگويم طراحي ماشين هاي کشاورزي، مرتبط با صنعت و خلق ايده هاي ناب در پيوند ميان علم مکانيک و علم کشاورزي است پس بايد اين رشته در دانشکده فني تدريس شود.چرا که 60%دروس کاملا فني بوده و 30% تخصصي کشاورزي مي باشد و 10% مابقي جهت اطلاع و اشنايي از روابط کشاورزي و صنعت و همچنين تجارت، کشاورزي عمومي هست.متاسفانه تقابل دو ديدگاه سنتي و اشتباه و مدرن و درست سبب اين خلا و ايجاد اختلافات شده است.به هر حال اميدواريم هر چه سريعتر به اين اما و اگرها کارشناسانه پاسخ داده شود.
مهندس ايزدي
-
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
اينجانب نيز با توجه به دلايل قانع کننده استاد عزيز ضمن عذرخواهي از ساير دوستان در مقاله اي تفاوت ميان طراحي ماشين هاي کشاورزي و مکانيزاسيون کشاورزي را واضح و مبرهن خدمت شما خواهم رساند.
ان شاءالله که خداوند اين کارهاي کوچک را از ما قبول کنند و در راستاي پيشرفت کشاورزي کشورمان در مسير درست گام برداريم...
و من الله التوفيق
سحر پاينده
-
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
با سلام ،به نظر بنده مطالبي که در اينجا مطرح شده کاملا درستو وقابل تحقق هست ولي فقط در صورتيکه مسئولين و سياستمداران بخش صنعت کشور قبول کنن که اين رشته جز بخش فني و مهندسيه و اين پتانسيل رو بالفعل کنن و رشته مهندسي مکانيک بيوسيستم توي دانشکده هاي فني و مهندسي کشور به اجرا در بياد . باتشکر سحر پاينده دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد مکانيک بيوسيستم
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار