جنگ جمل تا ظهور حضرت حجت ادامه دارد/ حکایاتی عجیب از شتر عایشه در جنگ جمل
به بهانه وقوع جنگ جمل در ماه رجب؛
عسکر همان شتری بود که پیامبر عایشه را از سوار شدن بر آن برحذر داشته بود؛ او وقتی نام آن شتر را شنید، فریاد زد و گفت که من سوار بر آن نمی‌شوم.
تعداد نظرات: ۱۰
بدون نام
-
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقا مطمئني؟
شتر عايشه فرزند شيطان بود؟
به اين فک کردي که ممکنه اين مطلب بي ايماني رو رواج بده؟
رضا
-
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقاي بدون نام از روايت پيامبر (ص) هم اونطرفتر؟
پيامبر که فرموده به اون شتر سوار نشو پس حتما يه چيزي ميدونسته که ميگفته
کسي هم که به عقيده برادران سني آيه 11 تا 22 سوره نور در مورد عايشه هست بايد تشخيص ميداد که عسکر بود يا نبود و با چند تا بزک از سوار نشدن بهش منصرف نميشد
علي مع حق والحق مع علي
يا علي
حامد
-
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
سلام
دوست عزيز نگارنده سند مطالب خود را نيز ذکر کرده است.
محقق
-
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به عنوان يک شيعه در درستي اين اخبار شکي ندارم؛ ولي شما براي تنوير افکار به مردم بگوييد که عباراتي که در توصيف آخرالزمان آمده قابل انطباق به فن آوري روز است، مثلا آنجا که ميگويد صحيفه آسماني، مقصود همان امواج ماهواره اي است که امروزه در هر کشور و منطقه و کوي و برزن و خانه اي قابل دريافت است و اکنون روال قالب آن به دست دشمنان ولايت است. يا اگر از دجال و صفات او صحبت مي شود به مردم بگوييد که دجال شخص نيست بلکه همان طرز فکر سرمايه داري است و يا سفياني همان اسرائيل و غربي ها و طرفداران عرب آنها هستند.
و بدين سان اذهان شيعيان را روشن کنيد تا در برخورد با مسئله ظهور حضرت گيج و منگ نباشند.
مجيد کريمي
-
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اين نظر دوست گرامي را بنده قبول دارم اما يک نکته اين است که نبايد به وقايع مصداق خاص براي عموم داد. به اين معني که نبايد گفت فلان شخص خاص ، فلان فردي است که ،در روايات آمده است . چرا که اگر آن مصداق از دنيا رفت و تغيير پيدا کرد، نا اميدي از نزديکي آخر الزمان و ظهور ايجاد نگردد.
حسين
-
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
بسيار بسيار جالب بود. خيلي ممنون. خيلي بليغ و شيرين تاريخ رو بيان فرموديد. به شخصه اين مطالب رو نميدونستم و خيلي استفاده کردم. حالا بايد در معرفتمون نسبت به عثمان و عثمانيان و مطائنشون بکوشيم تا بتونيم از شر فتنه آخر الزمان در امان بمونيم.
حميد
-
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
سلام
کاش با توجه به اين روايات زيبا اشاره به اين روايت هم مي کرديد که فرمودند: (در آخر الزمان به خصوص) اي گروه شيعه! به اولادتان بغض عثمان را بياموزيد چون اگه حبّ آن ملعون را داشته باشند را دجال را که ببينند به او ايمان مي آورند حتي اگر او را درک نکنند (يعني مرده باشند) در قبر به او ايمان مي آورند.

وَ رَوَى فِيهِ عَنْ مَالِكِ بْنِ خَالِدٍ الْأَسَدِيِّ، عَنِ الْحَسَنِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ آبَائِهِ، قَالَ: كَانَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِمَا السَّلَامُ يَقُولُ:

مَعْشَرَ الشِّيعَةِ! عَلِّمُوا أَوْلَادَكُمْ بُغْضَ عُثْمَانَ،

فَإِنَّهُ مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ حُبٌّ لِعُثْمَانَ فَأَدْرَكَ الدَّجَّالَ آمَنَ بِهِ،

فَإِنْ لَمْ يُدْرِكْهُ آمَنَ بِهِ فِي قَبْرِهِ.
محمد
-
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
حميد جان کاش ترجمه ميکردي :|
محمد
-
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
به نظرتون نخست وزير ترکيه با اين مناسبات و فرمايشات هماهنگي عجيبي ندارد؟ اوست که ميخواهد حکومت عثماني را دوباره در ترکيه راه اندازي کند و شيعه کشي راه بياندازد و در سوريه فتنه افکنده و کلا خيلي شبيه هستش البته سلطان صليم هم آدم کثيفي بوده!
مسلمان
-
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
ومكرو ومكروالله والله خيرالماكرين
مكر كردند و خداوند مكرشان را به انها بازگرداند.و بردستي كه خداوند بهترين مكركنندگان است.حال قضاوت با دل صادق
ارسال نظرات
captcha