رسوایی سر به مُهرها
نقدی بر شیوه نقد جماعت حزب اللهی؛
فیلم های جشنواره سی و یک، برخلاف انتظار دارای رشد در سینمای ملی و مذهبی بود یعنی وجه جمهوریت و اسلامیت در فیلم ها به وضوح دیده می شد.
تعداد نظرات: ۱۰
محمد ذوقي
-
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
احسنت اخوي!
بهترين تحليلي که در مورد «رسوايي» ديدم
مهمترين افتخار رسوايي (تأکيد دارم بگم افتخار عليرغم اينکه شخصا با ده نمکي اختلافات سليقگي زيادي دارم.) اين بود که در سينمايي در بالاشهر تهران 80 درصد سالن انتهاي فيلم تشويق مي کردند (نه از باب سياسي از باب ساخت فيلم) و اينکه يک حزب اللهيچند سال پس از ورودش به سينما مي تواند فيلمي بسازد که در سال خودش جزء پرفروش ترين ها بشود و در عين حال پيام مثبتي منتقل کند، فارغ از تمامي اشکالات فرمي و محتوايي. حزب اللهي ها بعضا عادت کرده اند فقط نقد کنند (يا بهتر نق) آن هم با ژست هاي روشنفکري.
نون و القلم
-
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
مشکل اين است که از فيلم انتظار نمايش واقعيت داريم، در صورتي که اسمش روش هست، فيلم فيلم است. سينما را بايد در پارادايم هاي خود تحليل کرد، نمي شود يک گاو به روش آدمها قضاي حاجت کند، سينما اسلامي معنايي ندارد. با اين نگاه که ببيني "من مادر هستم" هم فيلم خوبي است، چرا که حداقل وظيفه اش پيام رساني است که آن هم مي شود
قرباني
-
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
واقعا کاش بعضي ها کمي از اون ور آبي ها ياد بگيرند و اينقدر مغرضانه نقد نکنند!! قلمتان مانا باد آقاي باقري،عالي بود
نجفي
-
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بسم ا..
باعرض سلام خدمت تمامي دوستان
برادرمحترم آقاي باقري مطلب خوب بودولي کاش باادبيات بهتري نقدمي کرديد افرادي روکه باشيوه ي نقدشون مخالفيد....انگاربيشتر نقدشما متوجه افرادي خاصي مي شدکه اگربه ته دلتون مراجعه کنيد ازشون کينه داريد.... البته اين صرفا حدسيات بنده است ؛سعي کنيدبراي بهتر شدن مطالبتون محترمانه تروعادلانه تربنويسيد.
نيما
-
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
فقط شما خوبين و فقط شما درست ميگين حق با شماست آفرين آقاي باقري
اميدوارم اين متن رو نمايش بدين
سحر دانشور
-
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
سپاس
ولي نكته مورد غفلت اينه كه همين استدلالِ خب اقتضاي نقشش بود و نقش ايجاب مي كرد در مورد هزارو يك فيلم ديگر كه نمونه اش همين اواخر من مادر هستم بود پذيرفته نيست و همه در مقابل اين استدلال براي دفاع از فيلم، موضع ميگيرند اما به وقتش براي خودي ها تا دلتان بخواهد به كارش مي برند.
چرا؟ چون ما اصول ثابتي نداريم
ادبيات يادداشت هم تا حدودي از جنس همان حركتي است كه در خود يادداشت تقبيح مي شود، يعني غيرمحترمانه و تند و عصبي نوشتن كه منجر به توهين مي شود.
كمي آروم تر برادر
سحر دانشور
-
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
ببخشيد
يه مشكل ديگمون اينه كه همش احساس كمبود مي كنيم كه چرا بالاشهري ها ما رو نمي بينن و احسنت به ده نمكي كه ما رو به بالاي شهر برد!
احسنت به ما و اين تفكرمون
حرف حق بايد زده بشه، چه كسي بشنوه و چه كسي نشنوه، لزوما حرفي كه بالا شهري ها بشنون حرف درستي نيست، چه بسا مشكل از حرف باشه كه اين همه مخاطب جذب ميكنه
محمدرضا باقري
-
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
@سحر دانشور
اگر فيلم را ديده باشيد، مي بينيد كه حرامي در پوشش صورت نگرفته و فقط تكنيك استفاده از رنگ بكار گرفته شده، ضمن اينكه لازم است دوباره چند فيلم را با هم ببينيد تا بفهميد كه تفاوت بازيگران زن يعني چه!
جنس نقد هم به كسي يا فردي بي احترامي نمي كند ضمنا كسي احساس كمبود نكرد، اين برداشت ها را نمي دانم از كجا در مي آوريد

@ نجفي كينه اي از كسي ندارم، اين يادداشت از سر درد است،‌نه مرض!
سيم
-
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
کاش درباره حوض نقاشي و خسته نباشيد هم همين اصول خلاقي و حفظ خودي و.کذا و کذا را رعايت مي کرد نويسنده!!
ضمنا خود گويد و خود خندد
فاطمه
-
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
شما که اين همه از اخلاق اسلامي دم مي زني، چرا خودت "زيباتر از زندگي" را اينقدر تحقير کرده اي؟؟ و چر بجاي حمايت از کارگردان ارزشي آن بر اين فيلم تاخته اي؟؟؟؟ چه تناقض جالبي!!
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار