به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، تعداد آثار گردآوری شده در خصوص گرافیک مطبوعات حدود چهاربرابر آثاری است که در نمایشگاه مطبوعات عرضه شده است، این آثار جدا از کیفیت بصری، روایتگر بخشی از سیر تاریخی و تصویری گرافیک ایران پس از سالهای دهه 50 است و به خوبی میتوان تاثیر تغیرات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تکنیکی را مشاهده و مطالعه کرد.
انتخاب آثار موجود در نمایشگاه براساس کیفیت طراحی گرافیک، بهرهگیری مناسب از تکنیک، وجود هویت بصری در طراحی جلد انجام گرفته است، برگزارکنندگان نمایشگاه قصد دارند با جمعآوری آرای بازدیدکنندگان از نگارستان گرافیک مطبوعات پس از پایان نمایشگاه طرح برگزیده از نگاه مخاطبان را معرفی کند.