پیوند سیاسی‌کاری و استهجان در جشنواره‌ای ضدایرانی+تصاویر
تأملاتی در متن و حواشی جشنواره ابوظبی؛
مهم ترین نکته‌ای که درباره جشنواره ابوظبی باید به آن توجه کرد، همین ویژگی تبلیغاتی و کارکرد معرفی و عرضه است که این جشنواره های سیاسی‌کار ...
تعداد نظرات: ۸
محمد
-
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
سلام
شما به داستان يك يا دو فيلم توجه نكنيد چرا كه ما اساسا كل صحنه سينما و فيلم را در دوراني كه ميشد اصلاح كرد به دست برخي معلوم الحالها سپرده ايم و اكنون جمع كردنش سخت خواهد بود.
وقتي در سينمايي تنها چهره (ابروي كشيده و چرنگ چشم و ...) و اندام ملاك شد و ارزشها و ارزشي ها يا به صحنه نيامدند و يا اينكه اگر آمدند كنار گذاشته شدند وضعيت به اين گونه اي خواهد شد كه ميبينيد.
و تاسف بيشتر در اين است كه بسياري از اين كارها در دوره اي كه انتظار ديگري از ان ميرفت صورت پذيرفت.
اصلاح سينما يك حركت انقلابي مي طلبد.
آرمان
-
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
بايد دنبال پاسخ اين سوال بود که اين "حرکت انقلابي" يعني چه و چگونه و با کدام نيروها و کدام برنامه ريزي؟
نبايد به کليات بسنده کرد و فقط شعار داد.
بايد ضمن حفظ شعارها به شعورها و تدبيرها توجه کرد و به راه حل هاي فکري و اجرايي انديشيد.
انقلاب در سينما فقط با ورود نيروهاي مومني که کاملا متخصص و کاربلد اين حوزه باشند امکان پذير است و با جدي گرفتن نقد و البته فيلم خوب ساختن. همين!
بدون نام
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
"مهم ترين نکته اي که درباره اين فيلم و جشنواره ابوظبي هم بايد به آن توجه کرد، همين ويژگي تبليغاتي و کارکرد معرفي و عرضه است که اين جشنواره هاي سياسي کار سال هاست آن را به عنوان يکي از مهم ترين وظايفشان بر عهده گرفته اند و انصافا هم به خوبي از پسش برآمده و به عنوان شبکه تبليغاتي و فضاي حمايتي و هدايتي از آن فيلم ها به ايفاي نقش پرداخته اند."
مهم ترين نکته در مورد اين فيلمها و اين جشنواره ها همين است که گفته ايد.
و البته اين جمله تلخ و تکان دهنده که:
" گرچه آنچه در آن طرف آبها و در اتاق فکر اين جشنواره ها مي گذرد، نه در حيطه قدرت و تأثير ماست و نه باب ميل و بر اساس منويات و آرمان ها و خواسته هاي ما؛ اما آنچه در کشور خودمان و آنهم با بودجه بيت المال مي گذرد، چه؟"
متن تکان دهنده ولي خوبي بود.
پارسا
-
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
مشکل ما که البته نه، مشکل دولت ما اينه که دقيقا تمام بيت المال رو تو جيب اونايي ميريزه که نبايد بريزه. همينم شده که ميبينيد.
کانون بشري
-
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
وقتي که نيکي کريمي جلوي خبرنگارا عزت اله انتظامي رو در آغوش گرفت مگه کسي تونست حرفي بزنه و بازخواستش کنه که الان توقع دارين فيلم ضدايراني ساخت سيما فيلم که از بيت المال تغذيه ميکنه کسي بياد حرفي بزنه ...نه آقاجون
سر مسئولين مثل کبک توي برفه
همراه
-
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
وقتي آستان قدس پولي رو كه مردم داخل ضريح ميريزن و انتظار دارن يه گوشه اي از مشكل مادي يه مستحقي رو حل كنه خرج كار ديگه ميكنه از دولت هم بيشتر از اين نميشه انتظار داشت
motahare
-
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
درسته با يک گل بهار نميشه اما با يک گل بهار شروع ميشه!من اگه مخالفت کنم با اين فيلمها و پيامدهاي اين جور فيلم ها رو حداقل به يکي از دوستانم بگم کم کم جامعه بيدار ميشه و جلوي اين فيلم هاي به ظاهر فرهنگي گرفته ميشه
مرضيه
-
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
شايد!
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار