كوچك ترين كشور دنيا
کد خبر: ۴۸۰۶۳
سرزمين ناميدن «سي‌لند» نيازمند اندکي مسامحه است، زيرا اين کشور که خود را «مستقل» مي‌داند و داراي پرچم، پاسپورت، تمبر، پول و سرود ملي است، در واقع ساخته دست بشر است و «زمين» و «خاک» ندارد.
۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۹

به گزارش گروه پاتوق شيشه اي «شبكه خبر دانشجو» سي‌لند در واقع سکويي نظامي براي استقرار ضدهوايي است که در جريان جنگ جهاني دوم توسط ارتش بريتانيا در فاصله هفت مايلي ساحل جنوب شرقي انگلستان در آب‌هاي درياي شمال ساخته شد تا با حمله بمب‌افکن‌هاي آلمان نازي به اين کشور مقابله کند.

اين سکو پس از جنگ به حال متروکه در آمد تا حدود چهل سال پيش که سرگردي بازنشسته به نام «پدي روي بيتس» آن را تصرف کرد و با خانواده‌اش در آن مستقر شد.

او سکو را «شاهزاده‌نشين سي‌لند» ناميد، اعلام استقلال کرد و با عنوان «پرنس روي» به حکومت بر کوچکترين کشور «مستقل» جهان پرداخت.

«سرزمين» ناميدن سي‌لند نيازمند اندکي مسامحه است، زيرا اين کشور که خود را «مستقل» مي‌داند و داراي پرچم، پاسپورت، تمبر، پول و سرود ملي است، در واقع ساخته دست بشر است و «زمين» و «خاک» ندارد.

شاهزاده‌نشين او که حدود 930 متر مربع وسعت دارد، از دو برج به هم پيوسته تشکيل شده است که تنها با هلي‌کوپتر و قايق مي‌توان به آن رفت و آمد کرد.

سي‌لند يک ژنراتور توليد برق و 16 اطاق شامل اقامتگاه و تعدادي دفاتر اداري و يک کليساي کوچک دارد.

بريتانيا، استقلال سي‌لند را به رسميت نمي‌شناسد. اين سکوي نظامي هنگامي که به اشغال روي بيتس در آمد خارج از محدوده 3 مايلي آب‌هاي ساحلي بريتانيا بود، اما از سال 1987 که لندن محدوده آب‌هاي ساحلي خود را تا 12 مايلي افزايش داد، در داخل اين محدوده قرار گرفته است.

با اين حال دولت بريتانيا حتي الامکان از اظهارنظر درباره موقعيت حقوقي سي‌لند خودداري مي کند.

پرنس روي از سال 1999 حکومت را به پسرش پرنس مايکل واگذار کرده است و خود دوران کهنسالي را در اسپانيا مي‌گذراند.

جنگ و صلح

پرنس مايکل، نايب‌السلطنه کنوني سي‌لند، هنگامي که پدرش آنجا را تصرف کرد 14 ساله بود. او هر دو «جنگي» را که تاريخ سي‌لند به خود ديده به ياد مي‌آورد.

نيروي دريايي سلطنتي بريتانيا يک بار تلاش کرد خانواده بيتس را از روي اين سکوي نظامي اخراج کند، اما آنها مقاومت کردند و با شليک تيرهاي هوايي، سربازان انگليسي را از «مرز»هاي خود دور کردند.

خانم و آقاي بيتس که در واقع پرنس و پرنسس سي لند محسوب مي شوند.

يک بار هم صدراعظم آلماني سي‌لند (که منصوب پرنس روي بود) تلاش کرد با کمک بازرگانان هلندي که براي مذاکرات تجاري آمده بودند، کودتا کند و سي‌لند را در غياب «پرنس روي» که به بريتانيا رفته بود تصرف کردند، اما او با مردان مسلح خود بازگشت و سرزمينش را دوباره تصاحب کرد.

سي‌لند همواره فعاليت‌هاي اقتصادي غير عادي داشته است. اين سکو در حال حاضر مرکز فعاليت يک شرکت اينترنتي است و با توجه به استقلال حقوقي که دارد مي‌تواند به مرکزي براي قمار اينترنتي تبديل شود که در بسياري کشورها از جمله آمريکا با محدوديتهاي شديدي روبروست.

سي‌لند در عين حال از حوزه قوانين مالياتي تمام کشورهاي جهان خارج است و اين مي‌تواند براي برخي فعالان دنياي تجارت موقعيتي يگانه ايجاد کند.

برپايه اي گزارش چند سال پيش شاهزاده مايکل، فرمانرواي «سي‌لند»، از يک آژانس املاک اسپانيايي که در معاملات جزاير تخصص دارد خواسته بودکشورش را بفروشد!. /انتهاي پيام/

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
captcha