دیوارهای مهربانی؛ برای تخلیه عاطفه در جامعه مدرن
باشگاه دانشجویان/
 "دیوار مهربانی"، این جمله ای است که چند ماهی بر روی تعدادی از دیوارهای شهر تهران نوشته شده است، دیوارهایی که در یک جمله قرار است مردم وسایل و از جمله لباس های خود را با هم به اشتراک گذارند.
تعداد نظرات: ۳
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
مطلب خیلی خوبی بود که تا حدی رویکرد دیوار مهربانی را برایم روشن تر کرد. همواره از روزی که پدیده دیوار مهربانی در شهر خودنمایی کرده و از روز اول ان خبر ساز بوده برایم یک علامت سوال داشت. از یک نگاه فلسفه کمک به همنوع است که نمی توان ارزش ان را انکار کرد. و از یک نگاه که می گوید هر چی داشتی و دیگر استفاده نکردی بگذار سر کوچه تا یکی دیگه استفاده کنه. یعنی مثل انفاق و صدقه نیست که می گوید هرچی برایت ارزشمند بود صدقه بده بلکه می گوید هرچی برایت کارایی نداشت بگذار انجا از طرف دیگر هم کسی که می خواد کالایی بردارد در هر صورت معذب است و عزت نفسش خدشه دار می شود حتی اگر نصف شب هم بره سراغ دیوار باز هم معذب است که کسی ان را ببینه. در حالی که از منظر اسلام عزیز حفظ ابروی افراد است که مهم است.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
مطلب بسیار عالی عالی بود باعث خوشحالیه که رشنفکران جامعه ما بیدارن اسلام به دنبال ریشه کردن فقره در حالی که مدرنیته فقر رو ایجاد میکنه و فقط به دنبال تخلیه ی عاطفی است . راهکار اسلام خمس و زکات و انفاق آشکار و پنهانه و از همه مهمتر مبارزه با طاغوت و استکبار که ایجاد کننده اصلی فقر هستن
ح.ه.ص
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
خوب بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار