فمینیست‌بازی و پز ضدّ مرد؛ روحِ دادائیست‌ها شاد!
یادداشت/ نقد داستان «پستچی» نوشته چیستا یثربی؛
آثار چیستا یثربی- همچون بسیاری از داستان‌های مثلاً زنانه‌ی ایرانی- هیچگاه جدی و قابل پی‌گیری نبوده‌اند. چه زمانی که می‌خواهد داستان بنویسد، چه وقتی که فمینیست‌بازی در می‌آورد و پز ضدّ مرد- و مردم- می‌گیرد.
تعداد نظرات: ۱۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
ولی من دوست داشتم... در کل البته هیچ وقت قسمت های آخرش به دستم نرسید بخونم. ولی اون قسمت هایی خوندم و دوست داشتم. با اینکه خودم نویسنده ام اما این اثر برام جالب بود... یه حس دخترانه ای داشت به خصوص فرازهای اولش و تب و تاب های نامه های دروغین که آدم و یاد خودش می انداخت. بخاطر همین دوستش داشتم. نمیدونم شاید اونایی که تجربه ی چنین احساساتی رو ندارن درک نمی کنن این دوست داشتن و ... قررا نیست همه چیز برای همه کس خوشایند باشه.

بعدم یه چیزی و در نظر بگیرید اگر قرار بود کار چیستا یثربی نقد بشه دیگه ابعاد شخصیتش رو لازم نبود نقد کنید. اینطوری خواننده فکر می کنه دارید جهت گیرانه چیزی و می نویسید و ربطی به خود اثر نداره!

من همه ی کارهای چیستا یثربی رو نخوندم حتی نمیدونم آثارش چیان...
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
به نظر من که داستانش خیلی اغراق امیز و لوس بود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
شخصیت چیستا رو هم خیلی نمی شناسم به جز مصاحبه ای که بعد از همین داستانش ازش خوندم چیز زیادی ازش نمی دونم... ولی توی همون مصاحبه وقتی با مصاحبه گر مرد انقدر راحت حرف میزنن(اون مصاحبه گر مرد هم البته خودش رو با همه پسرخاله میدونه و حریمی بین خودش و بقیه قائل نیست) احساس کردم خیلی فرق دارم با این خانم اما دلیل نمیشه به این خاطر از اثرش هم بدم بیاد یا باهاش ارتباط برقرار نکنم. خیلی شاعران و نویسندگان ما در طول هزاران سال تاریخ بودن که وقتی زندگیشون و بخونیم میبینیم حتی با آثارشونم فرق دارن و اون تصویری ما ازشون به عنوان خیلی کس ها ساختیم برای خودمون پوشالی و الکیه... بنابراین نمیشه این تصویر شاید حتی منفی ای در واقعیت دارن و به آثارشون تعمیم داد و گفت نباید بخونیم اثراشون و !!!
مهشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
فک کنم حسابی گل کرده و شما زورتون گرفته ها!!! اگه نقدپذیری منتشرکن. نگران رای منفی نیستم
سرباز وطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
دیدی که نقد پذیر هست...!!! اتفاقا من فکر می کنم شما حرصتون گرفته که همچین کامنتی گذاشتید....!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
شما اگر نقد پذیری ادم باش
سید جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
شما فهمت از فرهنگ رو با این چهار تا جمله ای ای نوشتی ثابت کردی!!
میم.صاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
داستان رو نخوندم و راجبش نظر نمیدم .ولی این جمله تون واقعا برآمده از دل ماست:
ما به اندازه‌ای که حق‌مان بوده است نه نقاشی‌های خوب دیده‌ایم، نه فیلم‌های خوب تماشا کرده‌ایم، نه موسیقی‌های خوب شنیده‌ایم، نه داستان‌های خوب خوانده‌ایم و نه . . .
هانا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
یکم با زبان ساده تر نقد کنین ..ما سوادمون بکشه ....:)...
ایدا
United States of America
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
ممنون/خیلی خوشحالم یک نقد درست و حسابی در مورد این داستان خوندم /تک تک این کلمات رو قبول دارم/متاسفانه ایشان با این توصیف که این داستان واقعیست و درگیر کردن مخاطب با مسائل خصوصی جذب کردندکه الان می گویند برای انتقام نوشتم وفکر نمی کنم این داستان واقعی باشد امیدوارم این سایت یک تحلیل جامعه شناسی و روان شناختی همه در مورد اتفاقات پیرامون این دو داستان و چیستا یثربی بنویسید می دانید که یک پیج مقابل این خانم ایجاد شده من این پیج رو نگاه کردم افراد این پیج فحاشها یا توهین کنندگانی که در پیج هر بازیگر یا فرد مشهور می توان دید نیستند مشخصه تحصیل کرده اند و اصلا اولین بار درگیر چنین بگو مگو های مجازی شدند و در انطرف طرفدارهای که بیشتر شبیه مسخ شدگان هستند و بسیار صمیمی بصورتی که یک لحظه ادم میترسه
ارسال نظرات
آخرین اخبار