آیا تکلیف ما با موسیقی پاپ روشن است؟!
به بهانه درکذشت مرتضی پاشایی
آیا ندیدن این همه شوق و شور جوانان در این مورد کار صحیحی است؟ پخش مداوم موسیقی پاپ از رسانه ملی، برگزاری مداوم کنسرت های پاپ در سراسر کشور، شهرت و محبوبیت بسیار گسترده خواننده های پاپ در کشور و این همه نشانی دیگر در عمق نفوذ موسیقی در جامعه و از طرفی عدم ورود رسانه به مقوله فرهنگ سازی در موسیقی، عدم ورود دستگاه های ذیربط به آموزش صحیح و بی حاشیه موسیقی، و سیاست گذاری های غلط و مستمر دستگاه های مسئول در حوزه موسیقی و ترانه اتفاق مبارکی است؟
تعداد نظرات: ۶۸
رز سفید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
روحش شاد .اللهم اغفر للمومنین والمومنان والمسلمین والمسلمات
حامد ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
حیف شد که مرتضی رفت! صدای خوبی داشت. ای کاش همان جوری که بابای مرتضی از عشق مرتضی به اهل بیت گفت، ایشان صدای به این خوبی را وقف موسیقی های پاپ ارزشی میکرد مثل حامد زمانی و ...
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
درسته
مهیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
از مصطفی زمانی پاچه خوار بدم میاد
مهیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
عذرم میخوام، حامد زمانی!
علی
Iraq
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
حامدزمانی میتونه الگوی خوبی واسه باقی خواننده ها باشه که بااین همه هجمه هنوزبرای اعتلای نام ایران و اسلام میخونه.بیایدبزرگ بشیم وفقط طبق شنیده ها درموردکسی قضاوت نکنیم
معین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
با سواد پاچه خار رو اینطوری می نویسن!
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
حامد زمانی فقط داره حق و باطل رو قاطی میکنه و بس!
افراد به ظاهر حزب اللهی مداحی به سبک شور گوش نمیدن چون شاااااااید مشکل داشته باشه و هزارتا دلیل بی دلیل اما شنیدن صدای حامد زمانی با محتوای ایران و ... جایز است و حلال!
کجای شرع ما گفته هر کی برا ایران و ضد آمریکا و امام حسین و ضد شمر .... خواست بخونه حلاله؟!؟!؟!
مرز مشخص کرده: غنا = حرام .
حامد ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
وقتی حامد زمانی ترانه مرگ بر امریکا را خواند حتی شبکه VOA گفت از نظر مراجع، گوش کردن این ترانه حرام است! ولی امام خامنه ای به حامد زمانی اینگونه توصیه کرد: " ترانه مرگ بر آمریکای شما، مرگ بر آمریکای سال 92 بود؛ شنیدم که به این کار زیاد حمله کردند، بگذار حمله بکنند که اگر حمله نمی کردند باید عزا می گرفتید؛ شما هم دلسرد نشوید و یکی دیگر هم بسازید. "
ad73@chmail.ir
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
آقا مهیار ما هم از شما پاچه خوارهای غرب بدمون میاد.
*zahra*
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
جالبه که فقط آهنگ های حامد زمانی میشه غنا و حرام و آهنگ های خواننده های دیگه...خیلی جالبه...
حسن ز
-
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
مرنضی فوت کرد خدا رحمتش کنه اما کسی فهمید مادر بزرگوار شهید بالا قدر عباس بابایی کسی که هزاران کیلومتر را در خاک عراق نفوذ کرد و نقاط عملیاتی عراق را مورد حمله قرار داد به رحمت خدا رفت عباسی که اگر نبود الان مرتضیی وجود نداشت کاشکی یه خورده شرم می کردیم از خودم می پرسم چنتا اسم شهید بلدم ولی اگه ازم بپرسن چنتا خواننده میشناسی اسم همشونو بلدم یا اگه بگن چنتا وصیت نامه شهید خوندی میگم هیچی ولی شاید تک تک اهنگای خواننده ها رو از حفظ باشم مشکل ما اینه نیومدیم فرهنگ سازی کنیم حامد زمانی راه رو به ما نشون داد که میتونیم با موسقی یاد شهدا رو زنده کنیم والسلام
حیدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
چه حرفا !
موسیقی حــــــــــرام است ...

پس جمع کنید این بساط رو خواهشا !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
چی؟؟؟؟
داعشیا اینجام نفوذ کردن!!!!!!!!!!!!!
وا عجبا!!!!!!!!!!
fatemeh
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
این تعصبات شما خیلی به دین ضربه میزنه.دین اینقد که از خشکه مقدس های رادیکال ضربه میخوره از هیچ چیز ضربه نمیخوره
مراجع هم حد و حدود تعیین کردن.
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
حامد زمانی یکی از بهترین خاننده های پاپ هست که خیلی ها دوستش دارن
ولی این نیست که بگیم حامد زمانی خوبه بقیه بد
واینکه مسولین باید کاری بکنن درست نیست ما باید کاری بکنیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
سلام دوستان نبود سیاست مشخص در مسئله موسیقی برمیگردد به اینکه موسیقی های موجود به طور کلی مورد پذیرش اسلام نیست به این معنا که اسلام همه را به بندگی خدا دعوت می کند و نهی می کند از غنا و لهو و امثال ذالک که نوعی غفلت از هدف (بندگی) را در انسان ایجاد می کند همه مسئله در همین است خداوند در قرآن سوره ذاریات آیه 56 می فرماید "و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون" به این معنا که ما انسان ها و جن ها را نیافریدیم جز اینکه بندگی کنند. و چون موسیقی فی ذات غفلت انگیز است و از مسیر اصلی که برای آن آفریده شده ایم ما را دور می کند و در آن رشد نمی دهد طبیعتا به آن پرداخته نمی شود و مورد توجه قرار نمی گیرد و حتی منع می شود پس خوب است اگر ما این مقالات را می نویسیم نگاه اسلام به آن توجه داشته باشیم.
حامد ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
اسلام مخالف موسیقی نیست و کی گفته موسیقی در ذات خودش غفلت انگیز است؟ موسیقی میتواند در خدمت اسلام قرار گیرد. مثلا کارهای حامد زمانی یا پویا بیاتی، حتی گاهی موجب تحسین رهبری میشود. موسیقی میتواند کاری کند که شور و شعور اسلامی با هم متحد شوند و به بیان رهبری، برای بقاء فرهنگ اسلامی باید شور و شعور و هنر و اندیشه با هم باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
اصن حالیت میشه چی میگی؟
ترانه تا حالا گوش دادی؟
یاورای امام زمون رو نگا!!!!!!
حامد ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
اشتباه نوشتم!! میخواستم بنویسم پویا بابایی، اشتباها نوشتم پویا بیاتی!
سرباز ولایت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
دوستان عزیز هر صدایی که دارای ریتم باشه یک نوع موسیقیه حتی قرآنی که با صوت خونده میشه یک نوعی موسیقیه و حد بین حلال و حرام بودن موسیقی رقص آور بودن اون موسیقیه و آهنگ های مثل مرحوم مرتضی پاشایی هیچ کدوم حالت مبتذل یا رقص آور نداشته و در نتیجه مشکلی نداشته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
ببخشید آقای حامدف
میشه یه مورد موسیقی پاپ نام ببرید که رهبر هم تایید کرده باشن؟
حتی حامد زمانی که ارزشی هم میخونه و طرفدارای زیادی داره رو نشنیدیم رهبر ازشون قدردانی کنن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
سلام سرباز ولایت
به نظرم یکم باید جمله تون اصلاح شه
ملاک خوب بودن یا بد بودن یک موسیقی از نظر اسلام فقط رقص آور بودن نیست
موسیقی هایی که زیادی غم انگیز باشن هم جزء موسیقی های حرام هستن
بطور مثال قاری های قرآن نمیتونن زیادی قرآن رو غم انگیز بخونن چون حرامه
در نماز نمیتونیم جز بخاطر ترس از قیامت گریه کنیم و ...
مهدی جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
دوست عزیز! موسیقی از دیرباز بین ما ایرانی‌ها وجود داشته که شاهد این مدعا وجود سبک‌های موسیقی و تخصص اون است، رهبری هم تو این زمینه صحبت داشتن. غفلتی که شما اشاره کردید کاملا بسته به متن شعر و تا حدود زیادی به آهنگ‌ش هست. اسلام موسیقی را به کل رد کرده؟ من متخصص دین نیستم ولی فکر نمی‌کنم اینطور باشه. موسیقی دامنه گسترده و وسیعی داره، همونطور که دوستان گفتن قرآن هم موسیقی داره، اذان، دعا، مداحی و... همه به نوعی با موسیقی در ارتباطن.
حامد ف
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
در جواب دوست عزیزمان که مرا خطاب قرار دادند: رهبری از موسیقی پاپ حامد زمانی در ترانه مرگ بر امریکا تقدیر کردند که متن کامل تقدیر رهبری از حامد زمانی را در کامنت زیر آورده ام. البته گمان کنم از ترانه پاپ گزینه های روی میز حامد زمانی هم تقدیر کرده اند و چون زیاد پیگیر نبوده ام نمی دانم که امام خامنه ای دیگر از چه ترانه هایی که حامد زمانی یا پویا بابایی خوانده و یا شاعرش محمد مهدی سیار بوده، حمایت کرده اند. ولی حس من میگوید که چون سایر کارهای ایشان نیز در راستای همان اهداف مقدس بوده است بنابراین اکثریت این کارها مورد قبول امام خامنه ای است.
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
اللهم اغفر للمومنین والمومنات والمسلمین والمسلمات... روحش شاد ویادش گرامی باد..اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل الفرجهم
رزسفید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
ببخشید موسیقی حرام است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بستگی داره چه موسیقی باشه برادر من!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بی نشون
United States of America
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
ای کاش همه این کسانی که به نوعی دارن با تلفن همراه فیلم برمیدارن هر کدام یه فاتحه ای هم خونده باشن ...
چه رسم بدی شده که همه مقعیت شناس نیستند و فقط بفکر فیلم برای شبکه های مجازی خودشونن... ای کاش کمی هم با خانوادش هم دردی میکردین
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
واقعا من خودم هم هنوز تکلیفم رو با موسیقی نمی دونم. این به خیلی چیزا بر می گرده. مثلا اختلاف فتاوا و گستردگی موسیقی های به قول شما ناجور!
به هر حال امیدوارم که این مسئله هم روشن بشه.
الله عالم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
سلام ، بعضی از موسیقی ها حرام است ، اگر موسیقی پاپ هم از نوع موسیقی حرام باشد طرفدار داشتن و نداشتن باعث جواز و قانونی کردن آن نمی شود ، در هر مساله ای اول باید نظر شارع را جویا شد اگر شارع منعی نکرد باید سراغ عقل و عقلاء رفت و باز اگر منعی نبود سراغ عرف رفت ، حالا خود قضاوت کنید که در این مورد هم این مسیر رفته شده یا نه ؟
جدای این حرف ها ، عکس افرادی که آمده اند بیمارستان همه نشان از عاشقی ندارد چون بیشتر سراغ موبایل و تبلت رفته و در حال عکس گرفتن و فیلم برداری کردن هستند !!!!
eb
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
اصلا نظرت رو نخونده برات نظر ميذارم اگه حساب رو بذاريم كه الله عالم (الله اعلم)ديگه هر چي ميخوايم بگيم بعد تاكسي چيزي پرسيد بگيم الله اعلم؟درسته ،درصورتي كه جواب اونايي رو بخوايم بديم كه قبلا اين اصطلاح رو به كار بردن
امیدباقری
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
بچه ها اسلام در مورد هر چیزی حد تعیین کرده نگفته موزیک حرامه بلکه گفته هر چیزی به اندازه و حد که از حدش بگذره میشه شاهین نجفی تو حدش باشه میشه حامد زمانی و مرتضی پاشایی حمید عسکری و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
مرگ بر تفکر داعشی
سرباز ولایت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
مرگ بر تفکر کثیف غربی که غیر از رواج گناه و هرزگی هیچ فایده ای برای این مردم نداشته.درباره تفکر داعشی هم باید بگم که بستگی داره ملاک شما از تفکر داعشی چی باشه اگه هر تفکر دینی رو که با تفکرات شما جور در نیاد اسمشو بزارید تفکر داعشی این خودش عین بی دینیه.
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
خوبه دیگه تا کسی از حلال و حرام حرف می زنه و دفاع می کنه می شه داعشی!
آیت
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
اصلا توقع یه همچین متنی رو نداشتم ،چرا به جای اینکه موضع اسلام رو به طور صریح درمورد موسیقی بگید دست زدید به تطهیر موسیقی پاپ؟ واقعیت اینه که هیچ حدیث یا ایه ای در مورد اشکال نداشتن موسیقی نداریم!!!! شاید تکان دهنده باشه اما واقعیه،ما اگر اسم خودمون رو شیعه حضرت علی(ع) گذاشتیم باید پیرو ایشون وائمه باشیم ،اگر کمی فکرکنیم بدو ن جبهه گیری،میفهمیم راه درست کدومه اما ما بیشتروقتها خودمون ونفسمون رو ترجیح میدیم ،چون بعضی چیزها رو دوست داریم وازاونها لذت میبریم دلیل درست بودنشون نیست،منظور رهبری هم این موسیقیهای پاپ نیست منظورشون ترانه نیست بلکه چیزی مثل سرودهای انقلابی که هم باعث وحدت جمعی میشه وهم غرور ملی .
حامد ف
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
مثل کارهای حامد زمانی و پویا بابایی.
یه آدم معمولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
شما دقیقا چطوری منظور رهبری رو از حرفاشون استحصال میکنین؟!!!
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
اومدیم موسیقی راک زدند واسه وحدت ملی و اسلامی اونم حلال میشه....خوشحالن همتون :)))
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
دشمن بیشتر از توان خودش رو افراط شما وخدمات افراطی شما به خودش حساب کرده!!!شیعه ی علی هوشیار و موقعیت شناسه نه خشک مذهب مثل خارجی های صفین.شما اگه از موسیقی خوشت نمی اید به اسم مذهب تمامش نکن!!!
کوثر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
اگه فقط یه ذره با احساس به قرائت قرآن گوش میدادیمو لحن موسیقایی قرآنو با جون و دل گوش میکردیم دیگه کسی توی یه کشور اسلامی دغدغه شب و روزش دانلود جدیدترین موسیقی نبود...
در روایتی از امام صادق داریم که گوش ندادن به موسیقی حرام در دنیا باعث میشه توی بهشت بهترین نواهای قرآنی رو بشنویم.قابل توجه اونایی که میگن اینکارا خشک مقدس بازی بدونین اسلام ناب محمدی همه هنرها حتی موسیقی رو داره فقط ما گوش و چشم و جسممون به حرام عادن کرده و دیگه موسیقی زیبای قرآن به دلمون نمیشینه
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
خدایش بیامرزاد!
کاش بجای هر فلش موبایل یه فاتحه ای نثارش میشد...
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
اگه تو تلویزیون خودمون پخش بشه مگه مرض داریم دنبال فیلترشکن باشیم برای دانلود
ناشناس
Germany
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
باسلام وعرض تسلیت ایام شهادت دردانه رسول اکرم ص وارزوی صبرجمیل برای خانواده مرحوم پاشایی درزمینه موسییقی بعقیده بنده باتوجه به این هجمه فرهنگی غرب بادرایت وزیرکی بایدجوانان رادراینجا غنی نگه داریم تاتشنه موسیقی وترانه های بی محتوای انطرف ابی نباشندبابرنامه ریزی صحیح ومقتدرانه شبکه موسیقی که هم موسقیی پاپ سنتی حماسی نوحه سرای مولودی خوانی راه اندازی کنیم تابتوانیم جوانان کشورراخودمدیرت کنیم.
بهنام ن
United States of America
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
کانت فیلسوف المانی :
موسیقی اگر از همه هنر ها مطبوع تر باشد اما چون به بشر چیزی نمی اموزد از همه هنر ها پست تر است
ایمن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
چه اندیشمند ضایعی بوده این یارو... پس ببخشید اون همه آرایه های ادبی و معانی عرفانی که در موسیقی ها هست همش کشکه. من به نوبه خودم اهل شعر نیستم ولی وقتی یک خواننده شعری رو میخونه به معنی شعر توجه میکنم و واقعا بسیاری از مطالب رو این طریق یاد گرفتم. نظرم در مورد آلمانیا برگشت!!!!!!
eb
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
سلام ببخسيد آرايه اگه واقعا خوبه اون طور كه شما ميگيد نياز به موسيقي نداره اگر توانايي طرفداري از موسيقي خوب (ارزشي البته)روندارين كامنت الكيم نذارين يا موسيقي بايد باشه البته بدون غنا يانباشه اونم همون بريد شعرهاي حافظ سعدي فاضل نظري رو برا محتواي خوب بخونيد نه اينكه تو آهنگاي حرام دنبال محتواي خوب بگردين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
تکلیف شما با هیچ گونه موسیقی روشن نیست
از حلال و عرفانی گرفته تا حرام غنایی!!!!!
می دونم منتشر نمی کنید!
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
شما اول خودتون آهنگی رو که روی دکترسلام گذاشتین که از هر پاپی بدتره درست کنین بعد به بقیه گیر بدین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
قصد نداشتم چیزی بنویسم ولی وقتی کامنت ها رو خوندم تعجب کردم...
چقدر موسیقی های پاپ طرفدارهای پروپا قرص داره!!!
و چقدر مطمئن ازش حمایت میشه و اسم ارزشی هم میارن ...
با این اوصاف ما نیاز به داعش و اسرائیل و ... نداریم
واسه نابود کردنمون همین خط قرمز موسیقی بسه
حتی خیلی از همین بچه مثبت ها هم قاطی طرفداران موسیقی هستن
وای به حال اون روز که مثلا برفرض ،بعد ظهور، امام زمان بخواد که امثال موسیقی پاپ رو کنار بذاریم!!!
ایرانم میتونه بشه کوفه دوم منتهی این بار بخاطر موسیقی نه پول و ثروت...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
خانم نگارنده خبر!شما مواظب باش از پشت بام نیفتی.چون معلوم نیس به کجا داری نقد میکنی.آدم خوب و مومن و محب اهل بیت کم نیستن.شخصیت آقای پاشایی کاملا معلومه و ارادتش به دین و انقلاب هم همین طور.ولی چرا همه چی رو قاطی میکنی؟میخوای اصن پاپ رو بیاریم جزو اصول های ارزشی؟یااصن حکم های دینی رو درباره موسیقی و بخصوص پاپ عوض کنیم؟
بنظرم باید برگردیم و ببینیم چرا این همه عاشق موسیقی پاپ پروروندیم.ارزش های ما موسیقی پاپ نیس.پس لطفا برا موسیقی پاپ دل نسوزونین که ...
حرفم سمت آقای پاشایی به هیچ وجه نیس.ایشان خدایشان بیامرزدش و ان شاءالله سر سفره ائمه مهمان باشه.
حرف بنده فقط دلسوزی بی حد و حصر شما واسه موسیقی بود.والسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
بله متاسفانه تکلیف ما هنوز بعد از گذشت 35 سال با موسیقی از هر نوعش روشن نیست! ای کاش یک روزی روشن بشه... کاش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
علاقه جوانان به موسیقی رو نمیشه کتمان کرد و نادیده گرفت، پس باید به موسیقی پاپ کشور جهت درست و ارزشی بدیم و باید اول از دانشگاه و رسانه و ... شروع کنیم تا نیروهای ارزشی هم اینقدر غریب نباشن...
ف.ش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
سلام. دوستان عزیز موسیقی اگر حرام بود حضرت آقا از آقای زمانی به خاطر آهنگ مرگ بر آمریکا تقدیر نمیکردند و بهشون نمیفرمودند که به خاطر حمله هایی که به این آهنگ شد دلسرد نشوید و یکی دیگر بسازید.
خوبه که قبل از این که اینقدر با قاطعیت حکم حلال و حرام صادر کنیم قبلش کاملا تحقیق کنیم و نظر همه ی مراجع به خصوص حضرت آقا رو در این رابطه جویا بشیم. دوستان موسیقی چیزی نیست که بشه حذفش کرد اسلام هم اینو نخواسته! اما میشه اون رو به مسیر صحیحش هدایت کرد. دغدغه ی افرادی مثل حامد زمانی الان همینه که یک جریان سازی صحیح در این زمینه صورت بگیره. کاش ما هم با حمایت هامون کمکشون کنیم به جای این که بعضی وقتا نقش دست انداز رو اجرا کنیم! البته بدیهیه که باید حد و حدود این امر کاملا رعایت بشه و آهنگسازی ها از غنا دور باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
اللهم اغفر للمومنین والمومنات والمسلمین والمسلمات...اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل الفرجهم
روحش شاد , خدا بیامرزتش ...به خانواده اش صبر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
موافقم. حرف حسابه.
به قول علیخانی: یه بار دیگه برید به این دید آهنگ "نگران منی" رو گوش بدید که داره با خدا صحبت میکنه و از دردهاش میگه.
ایکاش به جای هرگونه خزئبلات در شعرهای موسیقی ها کمی مفهوم هم در آنها ریخته میشد.
و بیش از الان به مفهوم و حس اثر توجه میشد تا به ادا و اصول و معروف بون خواننده.
اما یکی از پاپ خون های خوب به نظرم، لهراسبی هست که خیلی سنگین و وزین و با مفهوم میخونه. به این خواننده ها هم توجه بشه به نظرم خوبه. البته من همه کارهاشونو گوش ندادم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
خخخ
خیلی ببخشید این حرفا رو میزنم ولی به هر حال حقیقت برای بعضیا شاید تلخ باشه.
همین سایت شما که دکتر سلام رو منتشر کرد داخل یکی از قسمت هاش مرتضی پاشایی داره میخونه و به شدت این قضیه رو مسخره میکنه.

حالا چی شده از این حرفا میزنید؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
چه عجب یه صدایی از یکی دراومد ممنون که این همه دغدغه حلال و حرام دارید راهتون رو ادام بدهید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
سلام
اصلااین آقا آدم خوبی باشه ولی اون قدر مهم نیست که تلوزیون و اینترنت و... به این پرداختند.
برادرای ما رو توی عراق و لبنان و فلسطین و یمن و سوریه شهید می کنند کسی صداش در نمیاد حالا یک فرد معلوم الحال فوت کرده این قدر شلوغش می کنید.
برای فوت آیت الله مهدوی چند تا برنامه ساختید؟
یه دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
خواهرا و برادرا ؟

به نظرم اگه سخنرانی آقای رائفی پور درباره ی موسیقیو گوش کنید جواب سوالاتونو بگیرید . . .
محمد صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
نویسنده محترم لطف فرمودند و خواسته اند تا فکری به حال طرفداران موسیقی پاپ بشود . خوب است به حال هر دو دسته فکری بشود
یک آنکه های و هویش موسیقی پاپ بوده و هم آنکه واقعا کاری به موسیقی پاپ و خواننده مرحوم نداشته و این را یک حرکت سیاسی دیده !! است . ؟!!
بهنام ن
United States of America
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
موسیقی موسیقیه اگه حرف دین رو قبول ندارید لابد حرف دانشمندای غربی رو که دین ندارند قبول کنین
علاوه بر کانت که نظرشو گذاشتم اینم دکتر ولف ادلر پروفسور دانشگاه :
بهترین و دلکش ترین نواهای موسیقی اثار شوم روی اعصاب انسان میگذارند
و البته کلی نظر و ازمایش که همینو ثابت میکنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
خدا روح این خواننده ی تازه در گذشته را قرین رحمت خود قراردهد انشائ الله.. اما خدا وکیلی در بین این همه آدمی که برای تشییع جنازه ی اون خدا بیامرز آمده بودند وبعضی هاشون با اون قیافه و تیپ های عجیب وغریب وبعضا مزخرف(دور از جان خیلی ها) داشتند برای هنر و هنرمند اشک تمساح می ریختند باید گفت که اصلا شما از هنر چیزی جز به معرض عموم گذاشتن قیافه های دور از شان آدمی و دور از شان اسلامی میفهمید ؟تازه به عکسهای مراسم تشییع پیکر آن مرحوم نگاه کنید اکثر این داغدیده های هنر و هنرمند فقط داشتند با موبایل فیلم وعکس برای گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی خود میگرفتند تا بعدا پز آن را به دیگران بدهند که ما هم بعله دیگه!!!سری تو سرهای هنر داریم.ازاین مانکنهای دلسوخته بپرسیدکه برای اون مرحوم فاتحه ای خواندید؟
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
ای وووووووووول داری داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
می دانم با این حرف من شاید طرفداران پاشایی مرا هو کنند. ولی چه خوب است انسان شناخت و بصیرت داشته باشد. در اسلام داریم که اگر یک کار واجب و یک کار مستحب مقابل شما بود و شما کار واجب را برای انجام مستحب ترک کنی، خطا کرده ای. اگر کسی بصیرت داشته باشد می فهمد که خلاء شدیدی در بیان هنری ارزش های دینی وجود دارد و مظلومیت فرهنگ و هنر اسلامی را به روشنی می بیند. بنابراین من متاسفم که آقای پاشایی خواندن کارهای ارزشی را رها میکنند و این صدای زیبا را برای خواندن عشق های زمینی محدود میکنند و به عبارتی کار واجب را رها میکنند. اگر ایشان این صدای زیبا را همانند حامد زمانی یا پویا بابایی، وقف ارزشها و آرمان های اسلامی می کردند قطعا از محبوبیت بیشتر و پایدارتری برخوردار می شدند. به هر حال خدایش بیامرزد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
فكر نميكنم اين مطلبي كه گذاشتيد زياد به درد بخور باشه چون اسلام در مورد موسيقي و اثرات اون خيلي گفته حالا چه فرقي ميكنه پاپ باشه يا چيز ديگه! عكسهايي كه گذاشتيد اصلا خوب نيست آقاي پاشايي يه هنرمندن مثل هنرمنداي ديگه، خدارحمتش كنه اينهمه جنجال و هياهونميخواد. هنر و ادبيات براي انتقال فرهنگه كه بايد قوي باشه تا بتونه به بهترين نحو تأثيرگذار باشه.راستي چرا از مادر شهيدبابايي مطلبي نداريد........
mojtaba
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
خدایاا چراااا بعضی از ما اینقدر افراطیییییین.....
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
من موندم با این همه کارشناس مذهبی که این بالا کامنت گذاشتن چرا ما هنوز مشکل داریم در تشخیص حلال و حرام...تنها درسی که جوونای ما باید از مرگ آقای پاشایی می گرفتن و متآسفانه نگرفتن اینه که هرکی باشی با هر اسمی و هر اندازه محبوبیتی بالاخره مهمان قبری و پاسخگوی اعمالت،خانمی که هفت قلم آرایش کرده و اومد ه تو مراسم اشک تمساح می ریزه واقعا دلش سوخته ؟کی باور میکنه؟ شما اگه کسی رو یه ذره نه خیلی دوست داشته باشید تو مراسم مرگش اگه گوشیتون زنگ بخوره دست و دلتون به این میره که گوشی رو جواب بدید چه برسه به این که فیلم بگیرید آخه این کجاش محبوبیته...واقعآ دوره آخر الزمانه ارزشها عوض شدند... الهم عحل لولیک الفرج
ارسال نظرات
آخرین اخبار