خودت را نباز دختر؛ خبری نیست!
خانوم ببخشید؛ جزوه تونو می دید؟! - 1؛
یکی از بزرگترین و پررنگ‌ترین مشکلاتی که این روزها دانشگاه‌ها را از نظر فرهنگی تهدید می‌کند، روابط دختر و پسر در دانشگاه است.
تعداد نظرات: ۱۲۱
استاد
-
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
به نظرم درج اين عکس ها يه مقدار به ترويج اين بي بندوباري کمک مي کنه. اولا فضاي دانشگاه اينقدر هم فاسد نيست و ثانيا موارد فساد رو بايد مثل يه بيماري علاج کرد نه اينکه عکساشو منتشرش کنيم!
دانشجو
-
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
با اينکه اينجور عکسا نبايد منتشر بشه موافقم ولي با ايني که ميفرماييد فضاي دانشگاه اينقدرا هم خراب نيست نه ... خيلي بدترش هم گاهي اوقات مشاهده ميشه.
خشكه مقدس
-
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
آقايون،كسي ميدونه خشكه مقدس به كيا ميگن؟
دور
-
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
يعني خيلي خشکه.اصلا" هيچ جور باآدمهاي بد حال نميکنه.البته اين چيزها رو تو ايران نداريم.
دانشجو
-
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
در روزگاري که جاي معروف و منکر عوض شده بايد هم بگين خوشک مقدسي
محتسب
-
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بابا اين دانشگاه ماست
ازاد قزوين چرا هر کي بي بند و باري دانشگاه ها رو ميخاد تيتر کنه عکس دانشگاه ما روميزاره
اين دانشگاه به حد کفايت وضعش خراب هست
به اندازه کافي سر کلاسا عذاب داريم از دست اين دخترا شما ديگه دامن نزنيد بهش
استاد
-
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
خودمان را گول نزنيم!
راه حل اصلي فقط 4مرحله است:
1-ازدواج
2-تفکيک جنسيتي
3-آگاه سازي و تذکر
4-امر به معروف و نهي از منکر
و از همه مهمتر همون ازدواج است. بخدا قسم درسنت پيغمبر ما اينقدر ازدواج سخت نيست. اي داد بي داد...
جواد563
-
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
اين «اي داد بيداد»ت خيلي باحال بود منو ياد غرضي انداخت وقتي اومده بود شناسنامه
ارغوان
-
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
به نظر من تفکيک جنسيتي آخرين راهه....
آسمان
-
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
اين افراد توي دانشگاه ها زياد نيستن، چون سرو صداشون زياده خيلي به چشم ميان... ولي به نظرم تفکيک جنسيتي را ه حل نيست... مشکل بايد از عمق و ريشه حل بشه... مشکل اين نوع ارتباط ها فقط توي دانشگاه ها نيست که ...
علي
-
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
سلام
بالاخره کمک که ميکنه
تو دبيرستان و پيش دانشگاهي چقد خوب بود,همه از يک جنس....
هم درس خوندن ,صحبت کردن , بحث کردن و .... خيلي راحت تر بود
ناهيد
-
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
من خودم به شدت موافق تفکيک جنسيتي هستم اما تنها نبايد به اين بسنده کرد، جوان بايد از تمام ويژگي هاي جنس مخالف که براي اون ايجاد دردسر مي کنه اگاه بشه. جوان بايد بداند چرا در اسلام ارتباط با نامحرم اين همه هنجار هست و اين ارتباط نشانه آزادي و خوشحالي نيست بلکه اسيب است.
اگر در کنار اين طرح،طرحهايي در جهت روشن سازي افکار صورت نگيرد مي تواند اسيب هم ايجاد کرد.
د
-
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
خاک ......
دختري که پسر ببيند هيجان زده و خجالتي بشه ارزشمند است يا دختري که صد تا پسر هم ببيند هيچ حسي پيدا نکند.
معلومه دومي خيلي تربيتش خوب بوده چون پدر و مادرش در راهي انداختنش که دائم با پسرا حرف بزنه و براش تازگي نداشته باشه!
فتامل
ص
-
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
مخالفم شديد
خانواده منو تو چنين شرايطي تربيت نکرده ولي با ديدن يه پسر خجالتي نميشم وعاشق نميشم وبه دوسني هم نميگيرمش!!!
خانواده منو درست تربيت کرده آگاه و درست...
زبرا
-
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
ببينيد با گزاره اي که نوشتيد موافقم در کل ولي اينجا به هيچ وجه مصداق نيست.شما احتمالا بايد دانشجو باشي.خداييش. خداييش چند تا از اين دخترايي که به راحتي بدون کمترين شرم وحيايي بلند بلند کنار جنس مخالف ميخندند و...حقيقتا نصف عمرشون رو در حال فکر کردن به جنس مخالف نيستند؟بحث اينه که اين آدم اومده دانشگاه برا توليد علم اما همه کاري ميکنه الا اون کاري که بايد بکنه.من در مورد تفکيک جنسيتي چندان موافق نيستم.تو دانشگاه روابط صرفا بايد علمي باشه. اگر حرف از حيا ميزنيم منظور اين نيست که يه دختري که با حياست وقتي با جنس مخالف روبه رو ميشه استرسي ميشه منظور اينه که اينقدر غرور و عزت نفس داره که به نامحرم اجازه ي ورود به حريمشو نميده.متاسفانه تو دانشگاه ها از اين دخترا کم ميبينيم.
وحيد
-
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
ببخشيد اون وقت تو سيره حضرت فاطمه (س) که يکم مي گرديم مي بينيم که با اين نظر شما ايشان اصلا از تربيت خوبي برخوردار نبودن. چون وقتي حضرت علي (ع) به خواستگاري ايشان آمد، ايشان بسيار باحيا رفتار کردن و کلي داستان ديگه از ايشون که مجال گفتن آن نيست.
با اين استدلال عجيب شما، کلي از بزرگان دين ما پدر و مادرشون نتونستن خوب تربيتشون کنن چون ...
د
-
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
خواستگاري حضرت زهرا سلام الله عليها چطور بوده؟
امام علي (ع) پيش پيغمبر رفتند و خواستگاري کردند و ايشان هم به حضرت گفتند و حضرت با سکوت پذيرفتند.
آيا امام علي با نگاه کردن زياد و فهماندن به حضرت زهرا گفتند که ايشان را دارند بررسي ميکنند ؟ يا حد خودشان را در برابر ايشان نگه داشتند و به پدرشان گفتند.
باز هم ميگويم..درست ترين تربيت، تربيتي است که اگر پسر به دختر توجه کند فرد به خجالت بيفتد. از اين به بعد گردن پسرها و جامعه است که با نگه داشتن حدود خودشان، دختر درست تربيت شده را در هچل نيندازند.
اگر اينکار را کردند توجيهي ندارد و حق الناس است.
آبق
-
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
جناب د... واقعني گفتيد اين نظرو يا مزاح فرموديد؟؟
خانواده دخترو رها کنه که اينقدر با نامحرم باشه ک براش عادي بشه؟!!! اين ارزش داره بنظرت آيا؟؟؟
فتعقل...
داود نريمان
-
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
وقتي ارتباط دختر و پسر ها به بچه هاي راهنمايي رسيده بايد يک راه حل براي اين موضوع پيدا کنيم که بشه جامعه را آگاه و اصلاح کرد يک زماني براي حل اين موضوع در ددبيرستان ها ساعت زنگ شروع و پايان مدارس را طوري تنظيم کردند که دختر ها دير تر به مدرسه بروند و زود تر تعطيل بشن ولي موضوع حل نشد و سن اين ارتباط ها کم تر هم شد حتي من بچه هاي دبستاني را هم ديدم که با هم دوست شدن
محمد
-
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
اين چه عکسيه اول صفحه گذاشتيد؟
خودش اشاعه فحشاست.
بهتر است فقط تحيل بگذاريد
اگه مواظب نباشيد خودتان در اين ورطه مي افتيد
بي نام
-
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
تفکيک جنسيتي بدون زمينه سازي کار درستي نيست. به نظرم بايد مثل خيلي از کشورها يه حداقل هاي اسلامي رو براي پوشش - چه پسر و چه دختر- تعيين کنيم و روي رعايت اين حداقل ها نظارت بشه. نظاااارت ...
حسين
-
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
اين سن سن ازدواج بچه هاست؛ يادمه توي دوره ليسانس توي جمعهاي پسرونه هميشه صحبت از ازدواج بود... بچه ها به فکرش بودن اما تواناييشو نداشتن...
وقتي توانايي ازدواج نيست و رابطه آزاد هم مثل آب خوردن در دسترسه، طبيعيه که يه عده بيراهه ي آسون رو انتخاب کنند...
صادق
-
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
شرايطش رو خود جوونا بايد ايجاد كنند
ساده بگيرند
صادق
-
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
شرايط رو خود جوونها بايد ايجاد كنند
زندگي رو ساده شروع كنند
مجتبي
-
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
درود بر دانشگاه فرهنگيان اولين دانشگاه بزرگ دولتي ايران با 70 هزار دانشجو که نظام تفکيک جنسيت را اجرا کرد.واقعا واقعا دست موسس اون اقاي حاجي بابايي درد نکنه که کل دانشجو ها بدون دغدغه هاي اين چنيني فقط به فکر درسشون اند و مطمئنا بيشترين بازدهي در کل کشور را اين دانشجويان خواهند داشت.
ديانا
-
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
به نظر من به جاي تفکيک جنسيتي بايد شعور اجتماعي مردم بالابره !!
بر فرض الان دخترا و پسرا رو تو دانشگاه از هم جدا کردن ،خوب محل کار و زندگي و... رو چه طور ميخوان جدا کنن؟
بوووووووووووووووووووووق و شرکت بلبل
-
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ديانا دوستت داريم ديانا تو لدري ديانا بلدزري ديانا
مهدي
-
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
اقا اين کار بي فايدس منظورم تفکيکه
خوب توي خيابوناروچيگار ميکنن؟؟؟؟
اقا يکم تربيت لازمه همين
وقتي تو خونواده ها الان دوستي دخترو پسر عادي شده ديگه چرا داريد دور خودتون ميچرخيد
زن بي حيا شده مرد هم بي غيرت
يازهرا
-
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
ببخشيد آقاي مهدي پيشنهاد خاصي داري بسم الله.در ضمن اين دانشگاهه كه محل كسب علم ودانشه وبايد آراام وبي دغدغه باشه.توخيابون هم وظيفه ي ما امر به معروف ونهي از منكره.بهتره آدما بدونن كجا چه وظيفه اي دارند
محمد حسين
-
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
مرحوم رجبعلي خياط ميگفت:(البته به پسراي مجرد ميگفت ولي ميشه به دخترا هم تعميم داد)
اگه يه نامحرم ديدي خوشت نيومد بدون مريضي
اگه خوشت اومد چشمت رو ببند سرت رو بنداز پايين
ققنوس
-
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
بعدش هم اين ذکرو بگو:"يا خير حبيب و محبوب صلي علي محمد وآل محمد"
صادق
-
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
دمت گرم داد ...
در جواب دوستمون كه گفته بود چه بايد بكنيم...
عجب!!!
-
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
البته خدا درباره کساني که از اين جور چيز ها خوششون بياد ميفرمايه:
في قلوبهم مرض...
کي گفته هر کي خوشش نيومد مريضه؟؟؟!!!
از کجا آوردي...منبعش موثقه؟؟؟
بدون نام
-
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
بابا تصويرش تحريک کننده ست .برداريد اين لامصبو
Rtam
-
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
بابا اين چيزا که تو خيابون ريخته ديگه!
اين ها هم احتمالا به خاطر آبروي فرد سانسور ميکنند!
بووووووووووووووووووووووووووووووووووق
-
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ها اي که الان وگُفتي يعني چِِِِِِِه
خيلي دور
-
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
جان من سانسور نکن.اگرم کردي نوش جانت
فقط واسم دعا کن

چه بايدکرد؟
؟
؟
؟
؟؟
-
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
تفکيک جنسيتي راه حل نيست
اين مساله ، موضوع را بدتر هم مي کند
الانسان حريص علي ما منع
!!
-
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
سلام
ببخشيدمگه حرص وشهوت سيري پذيره؟
مطمئن باشيدهرچه قدرهم دم دست باشه بازشهوت سيرنميشه وبازانسان حريص
حالاتاکي ميخوايدبه اين نفس سرکش به بهانه اينکه حريصترميشه ميدان بديد؟الله اعلم
کاظمي
-
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
الهم اني اعوذ بک من نفس لا تشبع
Rtam
-
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
آمريکايي ها خودشون به اين نتيجه رسيدند که اگر تفکيک جنسيتي بکنيم راندمان کار بالاتر ميره.
اصلا يه سوال از همه ي شما چرا بچه هاي ما تو دبيرستان اينقدر درس خونند اما ميرند دانشگاه همه درس رو بيخيال ميشن ؟!
صادق
-
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
تفكيك جنسيتي كه منع نمي كنه... شرايط رو ساده بگيرن زود ازدواج كنن
دانشجو
-
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
من کاملا با نظر ؟؟ مخالفم.
خواهر من دانشگاه دخترانه الزهراي تهران درس ميخونه.نميدونيدچقدر راحته .هرچي دلشون بخواد با استاد بحث علمي ميکنند هيچ پسري هم نيست که مسخره شون کنه ولي دانشگاه من دو جنسيته اصلا جرئت نميکني يه سوال بپرسي تا صدات در مياد آقايون به اصطلاح با غيرت هر حرفي که لياقت خودشونه بارت ميکنن.
پيشرفت علمي فقط و فقط با رعايت موازين اسلامي امکان پذيره.
علي
-
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
چرا بچه هاي ما تو دبيرستان اينقدر درس خونند اما ميرند دانشگاه همه درس رو بيخيال ميشن ؟!
چون مي خوان برن دانشگاه
الهه
-
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
برادر مگه زمان انقلاب دانش اموز هاي دخترو پسر در کنار هم توي کلاس درس نميخوندن مگه اين مسائل بود با زور چيزي درست نميشه و فقط مردم براي مقابله با اقدامات اسلامي اماده تر مي شن بايد اعتقادات عوض بشه
مجيد
-
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
در علوم پزشکي هميشه اول پيشگيري انجام ميشه و بعد به درمان بيماران پرداخته ميشه که خيلي جالبه. در اين موضوع هم اول بايد با فراهم کردن شرايط ازدواج جوانان اول از ابتلاي برخي به اين فرهنگ که براي همه پيش مياد بايد جلوگيري کرد( يعني حفظ سرمايه ها) و سپس به درمان کساني که اين فرهنگ رو تنها راه پيش رو ديدن، پرداخت
محمد
-
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
به جاي اينکه همه دوستان آه و افسوس کنن به همين خبرگزاري و صداوسيما يه نگاهي بندازيد!
روز 22 بهمن و بقيه مناسبت ها عکس هرچي دختره بي حجابه ميذارن که يني انقلاب جذب حداکثري داره... حالا چي شده که اينجا عکس اين بنده خدا رو شطرنجي و تار کرديد؟؟؟
اگه بي حجابي بد هست که هست پس چرا يه بام و دوهوا هستيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سيد
-
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
مطلب اول شما درسته منتهي ربطي به تفکيک نداره اخطلات زن و مرد حرام است چه متاهل باسند چه مجرد
f
-
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
ما تو دانشگاهمون دخترايي هستن که متاهلن اما بازم با پسرا هستن!!!
سينا
-
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
F جان
ميشه اسم دانشگاهتون رو بدي؟؟
بدون نام
-
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
تيترتون من و کشته/واقعا که ما کي خودمون و باختيم ؟!!؟؟!؟!؟!تيترو عوض کنيد بزنيد پسر لطفا جنبتو بيشتر کن! بي جنبه ي نديد بديد///بعدشم نظرارو خوندم يه بابايي گفت دختر نبايد حيا داشته باشه بي حيا بهتره!!! اين دروغايي که ميگه راسته؟!زاويه ديد اينم من و کشته
يکي
-
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
آقا مشکل يه چيز ديگس.. تا وقتي اين ماهواره لامصب تو خونه ها جولان ميده هروز وضع بدتر ميشه.. خدا ريشه اوني که اين ماهواره رو تو ايران آورد بخشکونه...
بدون نام
-
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
من دانشجوي دوره دکتري در دانشگاه تهران هستم و در يک خانواده اخلاق مدار و نسبتا مذهبي بزرگ و تربيت شدم. با وجودي که شخصا از شرايط فرهنگي نامناسب دانشگاه شاکي هستم ولي تفکيک جنسيتي رو راه حل اين مشکل نميدونم! به نظر من مسئولين ذيربط حق ندارن مشکلات به وجود اومده در اثر بيکفايتي خودشون رو با پاک کردن صورت مساله برطرف کنن. وقتي خانواده نتونه بچه خوب تحويل مدرسه بده و وقتي مدرسه نتونه دانش آموز خوب تحويل دانشگاه بده همين ميشه که شده! مسئولين ما يه روز از خواب بيدار شدن و فهميدن که اي واي يه موضوعي به اسم فرهنگ هم وجود داشته و ما اصلا بهش توجه نکرديم خوب چيکار کنيم بريم دانشگاههارو تفکيک جنسيتي کنيم تا به اون چند درصد دانشجوي سالم هم توهين کنيم!
مرتضي
-
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
به نظر من تفکيک جنسيتي بايد از اوايل انقلاب اجرا مي شد.اما هروقت ماهي از آب بگيريم تازه است.
متاسفانه در امور فرهنگي تا کار به بحران نرسه به فکر نمي افتيم.
درد
-
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
من تو فيلما اين چيزا رو خيلي ديدم
هر کي از تو دبيرستان فک مي کنه وقتي بره دانشگاه ديگه آزاده
آخه تو مدرسه سخت گيري بدون آگاه سازي و تو دانشگاهم آزادي مطلق بازم بدون آگاه سازي
درساي انديشه اسلامي و اخلاق و... هم که فقط برا حفظ کردن و پاس شدنه
پس اين وسط کي بايد پا پيش بذاره؟؟
سامان اسدي
-
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
ببين دمت گرم من خودم پيش داشگاهيم واقعا از ته دلم حرفتو قبول دارم.
حسام
-
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
تفکيک اشتباهه
مشکل جاي ديگست
امام فرمود دبستانها را دريابيد ک دانشگاه دير است
خب ما اونجاها کار نميکنيم انتظار داريم همه چي درست باشه
بعد ميايم خودمونو ميزنيم ک اين چ دانشگاهيه ک داريم و وا اسلاماااااااا
?
-
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
راستش اينو من اولين بار شنيدم و يه چيز ديگه شنيده بودم و اون اينه که اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح مي شود.
حاجاقا گيرينوف
-
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
تفکيک اشتباه نيست عزيز دل يک مجري در تلويزيون گفت جوونها پس کجا با هم اشنا بشن بنده عرض مي کنم جوونها اول طرز برخورد با هم رو ياد بگيرند بعد باهم اشنا بشن اون هم براي ازدواج نه سرگرمي
الهه
-
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
اقا حسام با نظرتون کاملا موافقم از دکتر شريعتي مي پرسن که چه لاسي براي زنان جامعه بدوزيم ايشون ميگن که سعي در عوض کردن اعتقاداتشون بکنيد و به زنان احترام بگزارد اگه بتونيد اعتقادشونو عوض کنيد خودشون اگاهانه حجاب زهرا رو انتخاب مي کنن
بدون نام
-
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
مرکز و نمونه بي بندو باري آنرا فقط در دانشگاه هنر ببينيد که دخترها يلا استثنا يا شلوارهاي چسبان بدون مانتو با يک کاپشن آنهم دکمه هاي باز آرايش کرده و ارد دانشگاه ميشوند . انتظامات حجاب را فقط باديدن يک مقنعه برسر دانشجويان ميداند و به ساير پوشش کاري ندارد هرچند که در کارگاهها و آزمايشگاهها مقنعه و کاپشن را هم در مياورند . بطور کلي دخترو پسر و استاد در اين دانشگاه همه محرم همند . و از نامحرم خبري نيس !
سيد
-
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
داداش غلام ادبتم!!
اينجوري که شما نوشتي اگه يه پسر تازه به سن کلوخ رسيده بياد بخونه که فاتحش خوندس:D
ارغوان
-
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
بسم الله

من خودم يه دخترم ولي باور دارم که 90 درصد اين مشکلات تقصير دختر خانوم هاست!اگه يه دختر غرورش رو درمقابل نامحرم حفظ کنه هيچ وقت اين مسائل پيش نمياد که کسي بخواد تفکيک جنسيتي بکنه!تنها جايي که مغرور بودن گناه نيست غرور دختر درمقابل پسره!ولي نميدونم چرا الان برعکس شده دخترا منت پسرا رو ميکشن واقعا متاسفم کاش...
سيد
-
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
آخه دخترا هم الان هزارو يک مشکل دارن که مجبور ميشن واسه پسرا سوسه بيان و اونا رو تحريک کنن.
وقتي يه دختر توخونه ازطرف خانوادش حمايت و تشويق نمي شه به کاراي مفيد همينه ديگه . . .
وقتي يه دختر لباس قشنگ ميپوشه يا خودشو آراسته ميکنه به اميد اينکه پدر يا مادرش يا خواهر و برادرش خوشحال بشن و تحويلش بگيرن و يهو ميبيبنه که هيچکس بهش توجه نميکنه خب ميره واسه يه پسر . . .
الهه
-
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
اخه خواهر من چرا همه مشکلات رو يک طرفه مي گيري بابا خود همون الله به مردا گفته نگاه نکن به زنا گفته مرواريد وجودتو بپوشون اين دو در کنار همن منه دختر وظيفه دارم خودمو ار نگاه هاي کثيف موصون کنم اون مرده هم نبايد نگاه کنه به ناموس مردم اگه يکيش نباشه جامعه ي اسلامي ما به چنين جامعه اي که الان شده تبديل ميشه
سلام
-
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
به نام خدا
سلام
آمريکايي ها بعد از 50 سال فهميدن که دختر و پسر نبايد با هم رابطه داشته باشن!
اول ميگفتن free s*e*x ، که ديدن نميشه، بيماري هاي مقاربتي و عوارضش خيلي زياده.
بعد گفتن safe s*e*x، باز ديدن با وسايل پيشگيري از بارداري هم مشکلات همچنان باقيست.
يه بار اومدن گفتن گروه هايي متشکل از دختر و پسر تشکيل بدين و دو نفري با هم خلوت نکنيد که موجب اون طور مسائل بشه،دسته جمعي تفريح کنيد، ديدن بازم امکانش نيست، باز منتهي به روابط نامشروع ميشه.
حالا اومدن سياست "خويشتن داري جنسي" رو دارن رواج ميدن. يعني دختر و پسر از هم جدا باشن.
البته اينم بگم که وقتي تو تريبون ميان ميگن ما از هم جنس بازها حمايت مي کنيمو از اين دست حرفا، اين. برا کشورهاي ديگه ميگن يعني خودشون ميدونن که اين خوب نيست و تو عمل چيز ديگ
سلام
-
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
در ادامه صحبت هام:
و يکي از روانشناساشون گفته که تنها ياد خداست که مي تونه جلوي روابط نامشروع رو بگيره وگرنه اين قضيه رو نميشه کنترل کرد. يعني خويشتن داري جنسي با ياد خدا امکان پذيره.
ببينيد آخر همه امور به احکام خدا ختم ميشه و اين از بديهياته...
بي سوات
-
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
خانه از پاي بست ويران است.
اگه لقمه ها پاک بشه همه چي درست ميشه.
تمام مشکلات جامعه تاکيد مي کنم تمام مشکلاتمون از لقمه ناپاک و حرامه. باعث و بانيش هم همين نظامه که اقتصاد ربوي رو رواج داده.
بنده خدا
-
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
بله صحيح است .
اما الان هم که اين اوضاع پيش آمده هم نبايد دست روي دست گذاشت ،تاثير لقمه هاي حرام رو بايد با کار فرهنگي از حلقشون بکشيد بيرون ؛بله شما خود شما که دغدغه داريد.
دانشجو ارشد
-
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آخه تفکيک جنسيتي که با جدا کردن انسانها به لحاظ جلوگيري از فساد اخلاقي و رفتاري راه حل فرهنگي نيست . والا بايد در تمام احاد جامعه اين تفکيک رعايت شود . خب طالبان در افغانستان همين طرح را پياده کرده که الان بيشتر افغانها از کشورشان فراري شده اندو به همه کشورها پناهنده شده اند تا آزاد باشند و آزاد بينديشند.
انسانها خودشان بايد به اين شعور برسند و فرزندانشان را با آن شعور تربيت کنند. که نه از جنس مخالف گريزان باشند و نه در ارتباط خود آنقدر حريص باشند که حلال و حرام را ناديده بگيرند .. ميگن وقتي فقر از يک در خانه وارد شود دين و اعتقادات هم از در ديگر بيرون رود و حال که مملکت ما بدليل فقر اقتصادي فرهنگ ديني را ناديده گرفته و همه را با اقتصاد و سياست مقايسه ميکند بيش توقع نداريم که
بدون نام
-
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
بابا،يا ايها الناس،دانشگاه جاي درسه ،بچه بايد بترسه(از خدا)جاي ازدواج تودفاتر رسمي ازدواج سطح شهره.
اول سيغه بخون بعد...
سينا
-
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
چي؟؟؟؟؟؟
سيغه؟؟؟
نه جون من يه بار ديگه بگو
سيغه؟؟؟
اگه اينجوري سيغه بخوني که کلا حرومه که D:
شما فارسيشم بخوني قبوله
ولي صيغه بخونيا...
سيد
-
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
ملا لغتي تو اصل رو بچسب ؟ چرا دنبال لغت مي گردد اصل حرف درست است آفرين
بي نام
-
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
سيد هم سيداي قديم.چي رو درسته............مگه دختر لباسه که موقتي باشه........
دانشجو
-
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بهتره به جاي اينکه تفکيک جنسيتي بشه که به نظر من ن تنها هيچ فايده اي نداره بلکه اوضاع رو بدتر هم کرده به نياز هاي جوون ها فکر بشه.تفکيک جنسيتي مثله اين ميمونه که يه غذايي رو بذاري جلو يه نفر بگي نخور..خب جلو تو نميخوره ولي دور از چشم تو چي؟
نياز جنسي رو نبايد دسته کم گرفت.به هيچ وجه نميگم که بايد از راه غير مشروعش برآوردش کرد به هيچ وجه اما واقعن چ خبره تو جامعه ما؟خانواده ها زير بار ازدواج بچه هاشون ميرن؟فرهنگ ازدواج تو جامعه وجود داره؟يا اينکه هرکس ميخاد ازدواج کنه بايد همه چي داشته باشه و به همه چي رسيده باشه؟به قول يکي از دوستان خانه از پايبست ويران است
يه آشنا
-
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقايون چه اشکالي داره که در دانشگاه ها ترويج ازدواج موقت داده باشه
وقتي که امکان ازدواج نيست
دولت ها هم يا بي خيالن يا عاجزن از اينکه ازدواج تسهيل کنند
ازدواج موقت راه حل قطعيه
حالا هي جدا کنيد
قرنطينه کنيد
فلان کنيد بيسار کنيد
بالاخره که چي ؟؟؟
اين مشکلي هستش که دامن گير همه اقشار جون شده با هر تفکري بچه مذهبي باشه يامباشه
به اسلام بر گرديم و صيغه موقت رواج بديم
محمود
-
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
حرف شما اينه كه دختر باكره 20 ساله رو تو دانشگاه به عقد موقت پسر در آورد ؟
آيا اين راه حله ؟؟؟؟؟
خداييش با كدوم فتواي ديني منطبقه ؟
با كدوم شرع و كدوم عقل سليمي انطباق داره ؟
كدوم پدري غيرتش قبول ميكنه كه دخترش تو دانشگاه صيغه بشه ؟؟؟؟
سيد
-
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
خواهش ميکنم سانسورو تو اين يه زمينه که همه به نوعي گرفتارشن اعمال نکنيد.
ببخشيد مثل اينکه متوجه قضيه نيستيدا
پسري که تازه اومده دانشگاه و هنوز نميتونه يه چايي دم کنه چطوري ميتونه متعه کنه.
اصن گيريم ازدواج موقت کرد; به نظرت اين انتخاب درستيه.
قطعا نه
ازدواجي که صرفا براي ارضاي دوطرف باشه به هيچ وجه نميتونه جواب شامل و کاملي باشه.
تازه اينجوري پسره بيشتر مايل ميشه به چشيدن و امتحان کردن لذت هاي نفساني خودش.چون ديگه با يه بار امتحان کردن راضي نمي شه.
لذتش رفته زير دندونش
دختره همشکست روحي و عاطفي ميخوره.
اينجوري با احساس هردو خانواده بازي ميشه و کلي داستان ديگه که وقتش نيست بگم.
پسر سنگي
-
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
اگ ذره اي از مذهب حاليشون بشه نميان کاري ک غربيا کردن و الان رسيده ب فاجعه برا خودشون مد بدونن و دم از فرهنگ انچناني بزنن
اصلا ازدواج موقت راه حل نيست انگاري ميخواي رو اتيش يکم بنزين بريزي
اونوخ پسرايي مث من رودل ميکنن با ازدواج موقت-والا
دختر باکره اي ک هيچي حاليش نيست بشه اسير هوس پسري ک ماشالله ديگه امروزه روز گير نمياد قبلا70تا دوس دختر امتحان نکرده باشه
نميگم هممون با هوس جلو ميريم اما بيني بين الله ي نمه داريم يا نه؟
مطمئنم تويي ک اينو نوشتي پسري وگرنه نمي نوشتي
دختري ک ازش انتظار داري ي عمر بهت وفادار بمونه و ارامش بخشت باشه ميتوني بعد اينک با يکي ديه صيغه اي شد قبولش کني؟اسيب پذير اين وسط کيه؟
لطفا علمي و غقلاني و درصد ميليمتري انصاف تو کامنتات ب خرج بده!لطفااااااااااااا!!!!!!
مخاطب
-
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
آقا خواهشا اين عکس مطلب رو عوض کنيد!
خيلي شخصيت سايتتون رو پايين آورده!
مي دونم به خاطر جذب مخاطب اين عکس رو نذاشتيد، پس خواهشا عوضش کنيد.
بدون نام
-
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
شوما احساس ميکنين همه چيزتون درسته که فقط ذره بينو روي اين موردا گذاشتين حرف شوما صحيح ولي اولويت چيز ديگه ايست الان گيريم تفکيک شد.... خب سطح آموزشي ما الان عالي ميشه ؟ ببين بنده خدا شوما برو اول مسائل مهمتر و حل و فصل کن شک مکن خيليا ميان پاي درس من الان سال اولي که رفته بودم دانشگاه خيلي خوشحال بودم ولي الانه که 5 ترم گذشته انگيزم به شدت پايين اومده سطح آموزشي و نظم آموزشي ما افتضاحه افتضاح ....
علي
-
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
از گفتن شوما به جاي شما مشخصه!!!!!
اهل اصفهان
-
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
اصفهاني که نيستي!!!
از بچه هاي اصفهان بعيده اينطور نسنجيده به نطق بياد...
مهرداد بختياري
-
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بسمه تعالي
سلام
دوستان عزيز به نظر من تفکيک جنسيتي و محدود کردن محيط هاي دانشگاهي و علمي نه تنها هيچ دردي را دوا نمي کند بلکه فضا را از اين که هست بلا شک چندين برابر بدتر مي کند.عزيزان اين کار پاک کردن صورت مسئله هست و يک مسکن مقطعي!چرا بجاي اين که تفکيک جنسيتي کنيم نبايد کار فرهنگي انجام دهيم و فرهنگ سازي کنم؟خطاب به مسئولان محترم فرهنگي کشور آيا تا به حال چقدر در زمينه نهادينه کردن فرهنگ ايراني اسلامي در جامعه و دانشگاه ها کار شده است؟آيا اين کار ضعف دستگاهاي فرهگي کشور را نشان نمي دهد؟
سوال من اين است بعد از انقلاب اسلامي در زمينه هاي فرهنگ سازي در روابط دختر و پسر چه کارهايي کرده ايم؟
آيا نقشه راهمان را در اين زمينه مشخص کرده ايم؟چقدر منويات مقام معظم رهبري و را دنبال و اجرايي کرده ايم؟
همه
-
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
بابا خيلي خودشونو مسخره کند دانشگاه اسلامي بايد با حجاب باشن اما همشون بي حجابند
بدون نام
-
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
مشکل اصلي از خود دروس است؛
اگر حوزه محل آموزش «ما قال الله» است، دانشگاه بايد محل يادگيري «ما فعل الله» باشد. اگر اينچنين شد قداست دانشگاه از حوزه بيشتر خواهد بود و دانشجو بدون وضو سر کلاس نميرود.
مجيد
-
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
وقتي اين خبرا رو ميخونم اين به نظرم ميرسه که بهتون بگم اشغالاتون زير فرش جا نميشن که کم کم ميزنين تو سايتها چندين سال اينطور چيزهارو به اصطلاح زدين زير فرش يا شايد زدن حالا هم اين روابط خيلي عميقتر از اين حرفهاست که ميفرماييد
ع.ت
-
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
درايران ابتدا بايدبلا پيش بيايدبعدمادرمان کنيم.نه اينکه آمادگي پيشگيري داشته باشيم.تفکيک جنسيتي پاک کردن صورت مسئله است مثل ويدئو وماهواره درسالهاودهه هاي گذشته. پرورش در وزارتخانه هاي وجودندارد فقط آموزش بدون پرورش.علم بي عمل مثل مسجدبي گنبداست
سيد
-
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
به نظر من بايد کار ريشه اي کرد
نسل سه و چهار که هرجور بود رفت و تموم شد و ديگه فکر نکنم بشه وضعيت رو کاملا تغيير داد; چون کار فرهنگي خيلي سخت و زمان بر و هوشمندانه و صبورانه بايد انجام بشه و اينجوري که بوش مياد من که فک نکنم تو مملکت ما کسي از اين عرضه ها داشته باشه يا اگرم داشته باشه کاره اي نيست و پستي نداره.
به نظرم بايد الان به فکر بچه هاي دبستاني و پيش دبستاني باشيم.
توروخدا يه سر بريد تو مهدکودک ها و دبستان ها ببينيد چي ميگذره!
من خودم دانشجو هستم و کارم لوازم التحريريه.
بابچه هاي نسل هاي بعد ارتباط نزديک دارم.
مادرا واسه دختراشون چيزي به نام جشن تکليف و سن بلوغ و کلوخ و از اين حرفا ندارن! تومهد کودک بزن برقص راه ميندازن که بچه انگيزه پيداکنه واسه درس!!!
به کجا چنين شتابان . . .
علي
-
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
تفکيکاشونم خيلي باحاله-دانشگاه ما شعبه دخترونش صد متر اونورتره
فارغ التحصيل
-
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
بريد اول مساله شغل و بيکاري و اقتصاد حل کنيد بعدش راجع اين مسايل کارشناسي کنيد...
انگار همه چيز درسته فقط همين مشکل داريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا پيام منو نزاريد
lمهاجر
-
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
سلام برادر.نبايد به يک مشکل رسيد و مشکلات ديگر را رها کرد و الا مشکلات ديگر به جايي مي رسند که قابل حل نيستند.به مشکلات بايد همراه هم رسيد.هم مسئله بيکاري و شغل و هم روابط نادرست دختر وپسر
بدون نام
-
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
سلام
جشن تو کاخ سعد آباد ميگيرن بهش نقد ميشه برخي ميگن همه چي حل شده اين مونده به انرژي هسته نقد ميکنن برخي ميگن همه چي حل شده اين مونده به روابط دخترپسرها در محل علم ودانش در دانشگاها نقد ميشه برخي ميگن همه چي حل شده اين مونده خلاصه شما رو هرچي دست بزاري برخي از آقايون (برخي) که احيانا دوباره برخي شعار زنده باد مخالف هم رسا بيان ميکنن به شما گير خواهند داد که همه چيز حل شده فقط اين مونده
بللللللللللللللللللللللللللللللللللللله...
ستاره
-
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اين چه حرفي شما ميزنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حل موضوع اقتصاد و بيکاري تو جاي خودش توسط سازمان خودش حل اين مشکل هم تو جاي خودش توط سازمان هاي خودش!!! """"انگار همه چيز درسته فقط همين مشکل داريم!""""" در مورد هر مشکلي حرف ميزنيم همينو ميگن بعضيا
الهه
-
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
اين مشکلات حل شدنيه واسه حلشم تا اخر دنيا وقت داريم ولي اگه اعتقادات و دينون رو تخريب کنن ديگه نمي شه جمعش کرد
محي
-
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
اگردرمسير قوانين الهي درست حرکت کنيم اين مشکلات پيش نمي آيد. راه کار: 1- ادواج آسان 2- تفکيک جنسيتي حتما 3- شايسته سالاري درمسئوليتها 4- ولايت پذيري مديران
علي
-
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
اسرائيلي ها هم تفکيک جنسيتي قائل شدند و حديث داريم که يک مرد نبايد بين دو زن راه بره چون حافظه اش کم ميشه ولي ما مسلمونها ....
مهاجر
-
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
يکي از راه هايي که بنظر بنده ميرسه اين که بايد سن ازدواج هم در پسران وهم دختران پايين بيايد.البته ازدواج با شناخت کامل.تا اينکه انشاالله سطح روابط نامشروع در جامعه و مخصوصا دانشگاه کاهش يابد.
باران
-
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
يعني چي سن ازدواج بياد پايين انقدر اومده پايين که الان کرور کرور فقط طلاق داريم...ازدواجايي که بدون فکر با فرهنگ عقب افتاده طرز فکر عقب مونده ي بعضي ها به وجد اومده بايد درست تربيت کرد چه دختر چه پسر...نه اينکه ...تفکيک جنسيتي!!!در هرصورت جامعه تشکيل شده از دوجنس...نبايد واقعيت رو پاک کرد بايد ....فرهنگسازي کرد
ebi
-
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
با اين کارانميشه مشکل ازدواج جوانا رو حل کرد
دکتر شوشتري
-
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
سلام.
در بين نظرات؛
نظراتي کاملا تندروانه و همچنين نظراتي بي پايه و اساس و دور از از شأن يک دانشجو وجود داشت.
به لحاظ روانشناسي تفکيک جنسيتي کار بسيار معقولانه ايست اما نه به طوري که ديگر روابط اجتماعي دو طرف مورد خدشه وارد شود. پس بايد به شيوه زير عمل کرد:
در وهله اول حتي الامکان کلاس هاي معارف و عقايد و همچنين در هاي عمومي تفکيکي جنسيتي شوند تا دانشجو در اين کلاس ها بتواند بهره بهتري از کلاس و درس داشته باشد.اما دروس تخصص به دليل به حد نصاب نرسيدن کلاس و همچنين تخصصي بودن در بايد از دو جنسيت در يک کلاس بهره برد.
اين نظر و کار بصورت کارشناسي شده در چند دانشگاه کشور هم اکنون در حال اجرا ميباشد.
چه کردن
-
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
تا زماني که ازدواج يک نياز براي دختر و پسر نباشه هم سن بالا ميره هم طلاق زياد ميشه
و با اين شرايطي که اين مملکت داره و هروز و هروز که ميگذره بدتر و بدتر ميشه
نيازي به وجود نمياد. اينقدر هم از اين حرفا بزنيد که مردم سرگرم باشند
هيچ وقتم درست نميشه
اصل کار خراب شده
بي فرهنگي
بي عدالت
مجيد
-
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
بهترين راه حلش ازدواجه که اونم نميشه پس مجبورن به همين دوستي ها ادامه بدن...
ميلاد
-
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
سلام نخير آقا مجيد اين راه حل نيس
مصطفي
-
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
اين بحثي که شما دوستان راه انداختيد جوابي براش توي هيچ يک از کشورهاي دنيا پيدا نکردند . مشکل ازدواج برميگرده به قرنها پيش . وقتي که کلسا و صاحبان ان ازدواج رو حرام کردند و اون رو بزرگترين مشکل در راه رشد بشر دانستند و نمادين راهبه ها و کشيش ها خود از ازدواج خودداري کردند و بعدها کسي همچون فرويد اومد و گفت کي گفته درد اصلي انسان ازدواج و مسادل جنسي است درد ما شعور ماست . تا وقتي به تکامل فکري نرسيم مشکلي حل نميشه و بعدها دوستان پيرو فرويد اومدن و همجنس گرايي رو باب کردند . پس اين مشکل کشور ما نيست که بزاريمش به گردن دانشگاه . اين معضل ميون عوام نيز بي شمار ديده شده . تو را به خدا مشکلاتي رو که پدران ما و گذشتگان ما به اون دامن زده اند رو به گردن جوان و قشر دانشجو نگذاريد .
مجتبي
-
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
به نظر من بايد سر اين بحث بشه که هر نفر چقدر قدرت تحمل داره،هر کي بتونه تحمل کنه(ايمانش اونقدر زياد باشه)اونوقت مشکلي نيست ولي بدونيد وقتي نياز ها فطري اند(نياز جنسي ،نياز عاطفي و...)ديگه تحمل قضيه تقريباً غير ممکنه.و درست وقتي که بايد تحمل کنه بيچاره بايد وارد يک فضاي مختلط بشه و بعد هم هيچ کاري نکنه،نه شرعي و نه غير شرعي .شرعي چون شرايطش رو نداره،غير شرعي چون هنوز اندک ايماني براش باقي مونده و از اون دنيا ميترسه.پس جواب اينجاست که 1.ايمان ها اونقدر بالا بره که بتونه تحمل کنه2.بتونه زودتر ازدواج کنه تا مجبور به تحمل نباشه.عجيب اينجاست که انگار هيج کسي انگيزه پرداختن به اين دو جواب رو نداره.
خدايا زودتر فرج امام زمان رو برسون
عاشق
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
سلام به همه.
گير ما که نيامد ما هم بعد چند سال دانشجو شديم گفتيم دختر و پسر توي کلاس با هميم ولي عيف که ما دانشگاهي که قبول شديم فقط پسرانه بود ( نر کده ).
اونا که دارن عشق مي کنن ( البته بدون هيچ چيزي بدي ، فکر بد نکنيد) ديگه داستان اين بود.
ولي در هر صورت بايد جدا باشد ولي اگه با هم باشد بايد ظرفيت داشته باشن
رامين
-
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
سلام
عکسي که به عنوان تيتر گذاشته ايد اصلا جالب نيست. بله قبول دارم که واقعيته اما نيازي نيست همه واقعيت ها رو با تمام جزئيات نشون بدهيم.
تشکر
خوش نام
-
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
خيام اگر زباده مستي خوش باش/ با ماهرخي اگر نشستي خوش باش
چون عاقبت کار جهان نيستي است/ انگار که نيستي چو نيستي خوش باش
کمي دقت کنيد به قرآن و احاديث اولين چيزي که به انسان يادآوري مي کنن اينه که دروغ دروازه همه گناهان
پس بهتر نيست به جاي جدا کردن جنسيتي خانه رو از پايبست درست کنيم و به آدما نگيم چيکار بکنن چي کار نکنن
چون اينم در نظر بگيريد که اگه بايد دو جنسيت با هم نباشن خدا خودش بلد بود يا يک جنسيت رو به وجود بياره
يا همسر هر مردي رو تو بدن خودش بذاره مثل کليه و قلب و ...
الهه
-
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
خدا بهمون رحم کنه شيطان اين رورا خيلي هوس کرده از جانشين خدا روي زمين انتقام بگيره يا مهدي بيا که همه چي به دستان مبارک شماست کاش معني ظهورت رو مي فهميديم
بسيجي روشنفکر
-
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
به نظر من يه ديوار بکشيم از درياي خزر تا خليج فارس و ايرانو به دو بخش غربي و شرقي تبديل کنيم.
يه طرف مردا!
يه طرف هم خانوما!
هم اونا آزاد ميشن.
هم ما راحت ميشيم.
مصطفي
-
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
ريشه همه اين فسادها و گناه ها يك چيز بيشتر نيست كه بارها از سوي رهبرمان مورد تأكيد قرار گرفته است. بارها شنيديم ولي پشت گوش مي‌اندازيم و بهش محل نمي دهيم و آن دو واجب فراموش شده بزرگ الهي، امر به معروف و نهي از منكر است.
ما مشكل قانون تو كشور و دانشگاه‌ها نداريم. مثلا يكي از قانونهاي دانشگاه‌ها اين است كه دختر دانشجو موظف به حفظ حجاب است و حق ندارد از گردي صورت و دستها تا مچ بيشتر آشكار باشد. اما وضعيت دانشگاه ها .... ؟!
نگيد مسوولين بايد تذكر دهند. بله قطعا آنها بايد مراقب باشند اما من و تو به عنوان يك دانشجو چه كار كرديم و چكار مي كنيم.
يا مي ‌ترسيم با تذكر دادن به طرف، يك حرفي يا برخوردي با ما داشته باشد كه به خيال خودمان اصطلاحا ضايع بشيم. مي ترسيم به ما بگن به توچچه؟ ادامه تو نظربعدي ..
مصطفي
-
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
مي ترسيم به ما بگن به توچچه؟! تو نگاه نكن. هر كسي را توي قبر خودش مي گذارن. مي‌دانيد اينها ضرب المثلهاي انگليسيها ست كه تو دهن ما مسلمانان انداختند.بريد كتاب«دستهاي ناپيدا»راازفرهم بخوانيداعتراف خودشونه.نگيدبايك تذكرماطرف درست نميشه.يه دست صدا نداره.باوركنيداثرداره.اگرنفراول بگه.نفردوم بگه.نفرسوم بگه...نفربيستم بگه.باوركنيداثرداره.طرف ديگه محيط رابراي منكرخودش امن نمي بينه وانجام نمي ده. اين باعث ميشه كم كم منكرات از جامعه ما از بين بره. روز قيامت همين گناهكار روز قيامت طبق روايت، اولين شاكي ما خواهد بود. به خدا مي گه خدايا قبول من گناه كردم ولي من به تو شكايت مي كنم از دست دوست و رفيقم از دست همكلاسي ام كه ديدمن دارم گناه ميكنم وغرق درگناه هستم ولي تذكر نداد و مرا بهشتي نكرد... .
عليرضا
-
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
همه چي برميگرده به يکسري عوامل
1- تربيت خانواده
2-قدرت ايمان يا تقوا يا هرچي شما اسمش بگزاريد
تو بعضي نظر جوري حرف زده شده که انگار بايد همه چي جدا باشه خيلي اوقات پسره به خاطر اينکه از دختره عقب نيفته درسش قوي تر ميشه و...
ما هم دانشجوييم ما هم ،هم مسير دختر داريم مهم طرفه که هدفش از اومدن به دانشگاه دختربازي يا پسربازي باشه يا اومده براي درس.
شما ها که ميگيد جدا کنيم جدا کنيم، بهتره يه سر بريد تو خيابون ببينيد اونجا بهتر ميشه دوست براي لذت جنسي پيدا کرد يا تو دانشگاه يه مثل قديمي که ميگه اگه يه چنگ نوخودچي بريزن تو دستت هر چي بيشتر سفت نگه داري بيشتر ازش مي ريزه
آشنا
-
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
باسلام وقبولي طاعات وعبادات

اولا:ما به اين دو عبارت مقدس « وماعلي الرسول الا البلاغ» و « ذکر فإن الذکري تنفع المومنين» استناد مي جوييم.
ثانياً:وظيفه هر مسلمان امر به معروف ونهي از منکر است.(اگر خواهان شرايط کامل امر به معروف ونهي ازمنکر هستيد ماشاء الله اينترنت پراست)
علي
-
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
سلام ، از هرچي نگذشته ايم از سخن دوست که گذشتيم بله يادمون رفته از اصل امر به معروف و نهي از منکر.
البته بايد خدمت دوستاني که تاکيد زيادي روي دوستي هاي قبل از ازدواج در دانشگاه و... دارن عارض باشم 1- دختر يا پسري که قبل ازدواج تن به اين دوستي و ... ميده چند درصد امکان داره بعد از ازدواج پايبند بمونه 2- دانشگاه از اسمش مشخصه دانش گاه پس ... 3- براي ريشه يابي اين امر هم بايد بريم سراغ خانواده - دوستان زمان نوجواني - تلويزيون - ماهواره اين بلاي جان ايراني- خود سازي فرد و ... در نهايت جوونا يادمون باشه يه چشمي نيگامون ميکنه که اگر هم بخشندس ولي چيزي رو از قلم نميندازه و خيلي وقتها هم حساب کشندس.
احسان
-
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
تفکيک دانشگاه ها قابليت اجرايي ندارد نميشه وسط دانشگاه هاي برتر کشور رو ديوار کشيد . من برق علم و صنعت ميخونم . 100 تا پسريم 20 تا دختر . براي هر درس دانشکده 2 يا 3 استاد ارائه ميدند . حالا فرض کن بخواهيم تفکيک کنيم . 3 استاد براي 20 نفر ارائه بدند که 6 يا 7 نفر با هر کدوم بردارن ؟! فکر ميکنيد آيا استادان واقعا چنين وقتي را دارند و ايا برنامه ريزيش ممکنه ؟
اين کار برنامه اي عظيم و بسيار پرهزينه ميخواهد که در نهايت نيز نتيجه ي زيادي نخواهد داشت . دانشگاه را جدا کرديد . خيابان ها را که نميتوان جدا کرد . بايد جامعه شناسان و روانشناسان به راه حلي ريشه اي تر بينديشند .
احسان
-
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
در مورد دانشگاه هاي ازاد و پيام نور شايد بشه چنين کاري کرد اما براي دانشگاه هاي برتر ممکن نيست .
سعيد
-
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
عزيزان من هم پسر وهم دختر دانشجو دارم اگر جوانتان را از ابتدا با معارف ديني اشنا وخود نيز به ان عمل کرديد راه را از چاه با توکل بر خداوند پيدا ميکند و بر هيجانات و غليانات و شور جواني غلبه ميکند ولي اگر جوانت را بدون تربيت ديني راهي فضاهاي باز جامعه از جمله دانشگاه نموديد موج سواري جوانت شروع ميشه وهر روز گرفتار يک جور مد و تفکر و اعمالي ميشه که ديگه قادر به ارتباط با او و حل مشکلش و يا مشورت کمتر خواهي شد لذا خانواده و تربيت صحيح نقش برجسته اي در اين امر خواهد داشت
اسماعيل
-
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
اونايي که به قبر اعتقاد دارن و ميگن "هر کسي رو تو قبر خودش ميذارن" لطفا بگن تا به حال فکر کردن يه ساعت بعد از خاکسپاري چه اتفاقي ميفته؟
روح الله صفوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
سلام به برادران و خواهرانی که در مورد متن بالا اظهار نظر کرده‌اند. امیدوارم نماز و روزه‌هاتان در درگاه خداوند بزرگ و مهربان پذیرفته شود.
من زیاد اهل اینترنت نیستم ولی امروز تصادفاً جذب این متن و نظرات شما شدم. خیلی خوشحال شدم وقتی فهمیدم شما هم از وضعیت حجاب و نوع روابط دختر و پسرها در جامعه و به خصوص در دانشگاهها دلخور هستید. راستش آن‌قدر در بین افراد بی‌تفاوتی دیده بودم، که کم‌کم داشت باورم می‌شد که حجاب برای اکثریت جامعه اهمیتی ندارد. ولی حالا فکر می‌کنم:
سکوت و لبخندهایی که تا حالا از افراد (ظاهراً) بی‌تفاوت دیده‌ام، به خاطر این بوده که آن‌ها هم مثل من فکر می‌کرده‌اند؛ فکر می‌کرده‌اند تنها خودشان از این مسائل ناراحت می‌شوند و به خاطر حفظ prestigeشان، خود را همرنگ محیط می‌کرده‌اند.
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار