مالیات بر خانه‌های خالی چگونه محاسبه می‌شود؟ + جدول / مالکان خانه‌های خالی نقره داغ می‌شوند
گزارش|
با آغاز الزامی شدن ثبت اطلاعات مربوط به سکونت خانوار‌ها در سامانه املاک و اسکان کشور از ۱۹ فروردین‌ماه، پیگیری‌ها برای بهره‌برداری از این پایه مالیاتی وارد فاز جدیدی می‌شود.
تعداد نظرات: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
آخر این طرح میدونی چی میشه!!!
بانکها با هزاران خانه خالی و وکلای قوی مالیات نمیدهند، و اون فردی که سالها زحمت کشیده دو تا یا سه تا خونه داره اگر اجاره بده مالیات بر اجاره میده و اگر اجاره نده مالیات بر اجاره ندادن!!! خان دوزی من به تو رای ندادم که مردم رو بد بخت کنی. معادن، نفت، کارخانه ها، بازار، گمرک، دلالی، بورس، بانک، ... همه و همه دارن برای دولت پول در میارن، ملت ایران با این همه ثروت ایران چوب بی لیاقتی مسئولان و مدیران دولتی و زدوبند و دزدیهاشون و آقا زادههاشون رو باید بخوره؟ در انتها انواع مالیات به مردم بد بخت بسته میشه تحت این عنوان که در تمام دنیا مردم دارن اینطوری مالیات میدن!!! در طی این سالها چه کسانی در ایران مسکن ساختند؟ اقایان وزیر مسکن؟ یا مردم و خورده سازندگان؟ مسئولان که افتخارشان این بود که یک دونه مسکن هم نساختند و رفتند دنبال دلالی!!! بزنید همین خورده سازندگان رو هم له کنید تا ببینیم تهش چی در میاد. مسکن اگر گران است، بخاطر مصالح، خدمات دولتی مثل صدور پروانه، نظام مهندسی و انواع سرکیسه کردن دولتی هاست، چرا خودتون رو به خواب میزنید.
یک قانونی آقایون تحت عنوان مالیات بر واحد نوساز درست کردند،( ماده ۷۷) میگه اگر ملک زیر سه سال پس از صدور پایان کار فروش بر ه باید پانزده تا بیست و پنج درصد از سود خالص مالیات داده بشه، معنایش اینه که خونه رو احتکار کن اگر دوست نداری مالیات بدی!!! اگر هم نفر دوم از تو خرید و چند ماه بعد فروخت و نون دلالی تو جیبش گذاشت هیچ مالیاتی نداره. تشویق به دلالی و فراری دادن از تولید مسکن یعنی این!!!! تولید کننده مسکن که این همه در طی ساخت بد بختی کشید و استرس داشته باید مالیات بده، ولی دلال هیچ. خوب برعکس کن!!! تا ببینی تولید مسکن افزایش میابد یا نه. یعنی همین قدر مسئولان درک ندارند؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
سلام نرخهای مالیات محاسبه شده مربوط به قانون مالیاتهای قبل از 95 هست و نرخهای جدول ماده 131 تغییر کرده لطفا اصلاح بفرمایید .مالیات به اشتباه محاسبه شده و به طبع آن توضیحات بعدی نیز اشتباه هست. باتشکر
ارسال نظرات
آخرین اخبار