اثر کلیشه‌های ذهنی در پذیرش دروغ رسانه ها/ یکی از ابزار‌های اصلی رسانه‌ها کلیشه‌سازی است
معاون آموزش انجمن سواد رسانه‌ای ایران گفت: اگر کلیشه‌های ذهنی بر تفکرمان کنترل داشته باشند، ما اخباری که در آن جهت ساخته شده‌اند را به سادگی باور می‌کنیم؛ رسانه‌ها به سادگی می‌توانند کلیشه‌ها را در ذهن شکل دهند به طوری که با تصویرسازی متعدد و تکرار بسیار انسان را در معرض اطلاعات یک شکل قرار می‌دهند و کلیشه را در ذهن ثبت می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار