نصایح ولی فقیه در طول نصایح خداوند متعال، پیامبر و معصومین علیهم السلام قرار دارد
باشگاه دانشجویان/
در طول تاریخ انقلاب اسلامی، چه در دوره زعامت حضرت امام(ره) و چه در دوره زعامت، رهبر انقلاب، دو بزرگوار نصیحت‌های به هنگام و عاقبت اندیشانه‌ای را به اشخاص و گروه‌های مختلف داشته‌اند و گذر زمان به اثبات رسانیده است که نصایح مطروحه در صورت عمل کردن نصحیت شوندگان، خیر و صلاح آنها را در پی داشته است.
تعداد نظرات: ۴
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
تازه رفتی طرح ولایت اقا گله
aamer
Netherlands
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
مرد حسابی کمی به خودت بیا این چه افکار مدیحه سرائی است که هر روز در جامعه بسط داده میشود و دانشگاه هم که ماشااله , راستی چند آیه از قرآن را حفظ هستی و برای افکارت به چند تا از احادیث پیامبر و ائمه اشراف داری , شما با چه روئی یک انسان با تمام خصوصیات انسانی هر چند منزه و متقی را در طول خدا و معصومین قرار میدی , یکبار واضح بفرما برای خودت یک جائی در بین حاکمان باز کنی و شروع به دست اندازی به بیت المال کنی . چرا دفتر مقام رهبری در این حرفها خاموش است , لااقل یادتان نرفته که امام در مقابل حرفهای مرحوم فخرالدین حجازی که هر چند از روی صدق بود چه واکنشی نشان دادند.
نظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
دوست عزیز توجه کنید که گویا شما هنوز برداشت صحیحی از بحث ولایت فقیه ندارید، اگر که به اصول حضرت امام(ره) پایبندید و آنها را قبول دارید که این حرف شما با صحبت های حضرت امام ناسازگار است، حضرت امام(ره) می فرمایند که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است. امام‌ خمینی معتقد بودند تمام‌ اختیاراتی‌ که‌ ولی‌ معصوم‌ داراست، ولی‌ فقیه‌ نیز همان‌ اختیارات‌ را دارد. مگر اینکه‌ چیزی‌ استثنا شده‌باشد. امام‌ فرموده‌اند: «اصل‌ این‌ است‌ که‌ فقیه‌ دارای‌ شرایط‌ حاکمیت‌ و در عصر غیبت‌ همان‌ اختیارات‌ وسیع‌ معصوم‌ را داشته‌ باشد، مگر آنکه‌ دلیل‌ خاصی‌ داشته‌ باشیم‌ که‌ فلان‌ امر از اختصاصات‌ ولی‌ معصوم‌ است.»
پس اصلا دور از ذهن نیست که نصیحت ولی فقیه در طول و امتداد نصیحت اللهی و پیامبر و معصومین باشد/
دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
شما که دَم از امام خمینی می زنید بدانید که خود ایشان قائل به ولایت «مطلقه» فقیه بودند؛ بجز ولایت تکوینی ولی فقیه بر ما کاملاً ولایت دارد و می بایست مطیع ایشان باشیم. ولی فقیه با واسطه منصوب اللهی است و به فرموده امام خمینی(ره) ولایتش همان ولایت رسول الله(ص) است.
یک نکته دوستانه دیگر اینکه براحتی به بقیه اتهام وارد نکنید که روزی پاسخگو خواهید بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار