درس‌های «خان‌طومان»/ از فروریختن توهم برجام منطقه‌ای تا بازی النصره با افکار عمومی!
گزارش/
دست به دست شدن مناطق مرز درگیری در همه جنگ‌های دنیا امری طبیعی است. موضوعی که در جنگ سوریه هم بارها و بارها در مناطق مختلف تکرار شده است. اما چرا همه روی «خان‌طومان» حساس شده اند؟ 
تعداد نظرات: ۱۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
انشاالله اين اتفاق پلي مي شود براي پيروزي هاي آينده
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
به نظر من این دست به دست شدن مناطق چیزی جز بی تدبیری نیست.چطور ممکنه ارتشی بدون تحکیم مواضع قبلیش پیش بره؟مگه میشه در یه منطقه چندین ساعت درگیری باشه ولی کسی برای کمک نرسه.اگر محاصره از همه اطراف بوده بالاخره یه طرفش به سمت نیروهای خودی بوده دیگه.میشد از پشت تکفیری ها عملیات کرد و نجاتشون داد.یا حتی اینکه وقتی این حجم از نیرو به سمت منطقه حرکت میکنن وظیفه جمع اوری اطلاعات با کیه؟الان دیگه جومونگم تو فیلمش تو ورودی دره ادم گذاشته که اگه نیرو های دشمن اومدن با دود علامت بدن.چرا چرا و چرا های دیگه.یک احتمال دیگه هم هست اونم اینکه خیانت اونجا غوغا میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
درمورد روسها هم آیا ما مطمئن هستیم که آنها قبل از ورود به عرصه سوریه مذاکرات وبده بستانهایشان را انجام نداده اند؟
آقای ک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
چرا اشاره ای به حمله صدام بعد از قطنامه نکردید آخه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
سلام این نوع اتفاق برای اولین بار نیست توی بازپس گیری العیس و خیلی از جاهای دیگه این چنین اتفاقی افتاده
دوم :بازپس گیری خان طومان آنچه از گفته ها برمیاد کم کاری ما رو هم نشون میده چرا که 15 تانک که وارد شهر میشن و یا این نشون از عدم وجود خاکریز یا میدون مین و یا حتی میدون موانع میده که این واقعا کم کاری
سوم :واقعا عدم خبر به نیرو ها و اضافه کردن نیرو ها به منطقه با این شرایط که یک جبهه باید از تحرکات جبهه مقابل خبر داشته باشد بحث تعجب برانگیزیه
مغز آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
به نظر من هم اون گفتگوی تلگرامی کاملا ساختگیه، به دو دلیل اولا هیچ نیروی نظامی تربیت شده برای موارد سخت همچین گافی نمیده؛ دوما تا اونجایی که ما اطلاع داریم ارتباطات با سیم و بی سیم در مناطق جنگی کاملا کنترل میشه! به نظر من این سناریوی جدید برای اینه که بگن رزمنده های مقاومت ناامید و ناتوان هستن. تاکید بر اینکه "کاش شهید بشیم نه اسیر" هم قابلیت تفسیر داره، یعنی مثلا تکفیری ها خیلی جذبه و ابهت دارن که نیروهای مقاومت ازشون میترسن؛ برو بابا اینا اگه جیگر داشتن با لباس زنانه از میادین جنگ فرار نمیکردن! البته من یه برداشت دیگه شخصی هم دارم ولی فکر میکنم صلاح نباشه به خاطر مسایل امنیتی مطرحش کنم ، احساس میکنم این به ظاهر شکست یه استراتژی کاملا هدف دار اونم برای چندتا هدف باشه نه یکی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
اگر به این حرف امام خمینی رحمت الله علیه باور داشته باشیم که هرچه می کشیم از آمریکاست، دقیقا مشکل ها حل می شود.
1- اصلا رزمنده فارسی یا غیر فارسی زبان چرا باید با این همه غلط متنی رو بنویسه؟
2- چرا باید حرف از حصر در اتاق آن هم 83 نفر زده شود؟ در دستگاهی که دشمن لحظه به لحظه آن را رصد می کند و به او تعلق دارد؟

حرف زیبایی است، ناراحت شدن ندارد، این ها شهید شدند در راه حق، برای اینکه امت اسلامی متحد زیر لوای اسلام باقی بمانند،نباید گول جنگ رسانه ای را بخوریم، چقدر زیباست که اگر پیرو ولایت فقیه باشیم نه به ما و نه به کشور و امت ما آسیبی نخواهد رسید.
باید دشمن رو همیشه مأیوس کنیم، فراموش نکنیم که دشمن اصلی ما چه کسی است.
امیر ادیب
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
سلام بابا این وزارت خارجه رو متقاعد کنن که سر جیبو شل کنه تا از همین مازندران خودمون شیربچه های بسیجی بریزن اون جا، کنترات بگیرن جارو کنن تا فلسطین هم میرن.
پورآقا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
سلام. احسنت. خیلی وقت بود متن خوب اینچنینی نخونده بوده بودم. واقعا لایک داشت.. به امید روزی که به حق خون این عزیزانمان نسل دشمنان خدا از زمین برچیده شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
کاملا موافقم ، یک عقب نشینی استراتژیک و یک دام برای تروریست ها که در مزیت داشت
1. اونها آتش بس رو شکستن پس نوعی اتمام حجت شد
2. همه گرگ ها که در منطقه وسیعی پخش بودن ، و حملات هوایی کارایی چندانی نداشت ، در یک منطقه کوچک جمع شدن.

سپهر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
احسنت! خیلی روان و ساده تقریبا همه چیز رو گفتین . خدا خیرتون بده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
با سلام ، از سال 89 که سوریه با تنش روبرو شد و از همان زمان که بحث آتش بس پیش آمد اولین راه برای تروریست ها برای استقرار کامل در شهرهای سوریه فراهم گردید به گونه ای که بعداً مشاهده کردید که چه بلایی به سر ملت و ارتش سوریه آمد ، پرت کردن سربازان از ساختمان ها ، کشتن زنان باردار ، کشتن کودکان و.... همین مسن مجدداً در غوطه ی شرقی پیش آمد که به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش مجدداً آتش بس برقرار شد که این بار نیز منطقه وسیعی از سوریه به دست تروریست ها اشغال گردید . الان هم در خان طومان ، اگر آقای بشار اسد می خواهد که سوریه از لوث تروریست ها پاک شود باید به نبردهای خود ادامه دهد وگرنه اگر به این صورت پیش رود به نتیجه نخواهد رسید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
نمی توان تمام قساوتها در جنگ سوریه را به حساب تروریستی بودن موضوع گذاشت ،متاسفانه جنگ در سوریه تبدیل به پدرکشتگی بین اقوام شده ،یعنی هر طایفه می خواهد انتقام کشته های خود را از طایفه دیگر بگیرد این جور منازعات معمولا اگر از طرفی خارجی میانجیگری نشود ادامه دار خواهد بود تا شاید یک طایفه بتواند طایفه رقیب را از بین ببرد وصددرصد خودش هم آسیبهای جدی می بیند ،متاسفانه دخالتهای طرفهای خارجی در سوریه از سر دلسوزی نیست وهرکدام با توجه به منافع خود (خواه مادی خواه معنوی ) وارد این عرصه شده اند وبه جای تشویق به آشتی ملی بیشتر به تنور احساسات تند وخشم این طوایف می دمند وتا منافع خودشان حاصل نشود دلشان نمی خواهد این منازعات پایان یابند.
محمد کریمی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
محمد
این اتفاق که افتاد تجربش را ما در هشت سال دفاع مقدس داشتیم ولی برد رسانه ای نداشت الان باعث شد خیلی ازمسائل برای دنیای اسلام و ملتهایی که منطقی فکر می کنند روشن شود و در آخر هم مظلومیت جبهه مقاومت برای دوست و دشمن آشکارشود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
ضمن آرزوی موفقیت برای رزمندگان اسلام جمله (خدا و ایءمه به دادتان برسد)که درصفحه های اجتماعی پخش شده بود:یه نوع تحدید به ترسیدن است و باجمله ای که درتوضیح آمده (مضمون خدا حافظتان باشد)معنی شده خیلی فرق دارد چطور اینگونه برداشت وتحلیل شده است؟
ارسال نظرات
آخرین اخبار