حمایت حراست وزارت از کی‌روش: او بهترین گزینه است
حسنی‌خو گفت:به نظر من مشکلات تیم ملی باید با محوریت فدراسیون حل شود.نباید با کشاندن این بحث ها به رسانه ها مردم و علاقه مندان به فوتبال را نگران کنیم.
تعداد نظرات: ۱
دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
سلام
قبل از هر چیز میخوام خواهش کنم به جای مثبت و منفی دادن، به حرفام جواب منطقی بدین و منطقی بحث کنین
اینطوری که من توی سایتای مختلف دیدم تقریبا اصلیترین استدلال طرفدارای کی روش سابقه ایشون قبل از مربیگری تیم ما بوده، در حالی که به نظرم منطقی تر اینه که ببینیم ایشون برای تیم ما چیکار کردن
-در حال حاضر تیم ما از لحاظ تاکتیکی خیلی ضعیفه
کار تیم ما عموما توی ارسالهای بلند و کشیدن زیر توپ خلاصه میشه و توانایی حفظ توپ و بازیسازی ما حتی جلوی تیمهای ضعیف آسیا هم خیلی کمه. تعداد پاسهای مفید ما هم فوق العاده کمه.
در حالی که توی جام جهانی یا حتی تورنمنت های یه ذره سطح پایین تر میبینیم که حتی ضعیفترین تیمها هم مقابل تیمهای قوی توانایی حفظ توپ و پاسکاری دارن
-نتایج ضعیف مقابل تیمهای ضعیف
تا قبل از ایشون ما معمولا جلوی هیچ تیم خیلی ضعیفی نمیباختیم و تقریبا فقط به تیمهای قوی آسیا میباختیم. نهایت باخت ما به تیمهای درجه دوم آسیا بود. اما در زمان ایشون تیمهای درجه سه و چهاری که حتی خواب یه باخت سبک جلوی مارو نمیدیدن هم تونستن از ما امتیاز بگیرن یا حتی مارو ببرن.
در حالی که ما قبلا جلوی تیمهای ضعیف، به راحتی سوار بازی میشدیم
آیا کسی از ما توی خواب هم میبینه که ایران بتونه بازم توی یه بازی هفده تا گل حتی به تیمهای خیلی ضعیف آسیا بزنه؟
و آیا تیمهایی مثل لبنان و ترکمنستان حتی توی خواب هم میدیدن که بتونن از ما امتیاز بگیرن؟
-نداشتن نتایج درخشان مقابل تیم های بزرگ
قبل از ایشون خیلی پیش میومد که تیم ما تیمهای درجه یک آسیارو توی مشتش بگیره و به راحتی تحت فشار بذاره، اما تو زمان ایشون حتی وقتایی که تیمهای بزرگ آسیارو بردیم موقعیتها، پاسهای مفید و موثر حریف و همه امتیازای مثبت حریف بیشتر از ما بوده.
مثلا وقتی که کره رو با گل قوچان نژاد بردیم، تیم ما از هجده قدم بیرون نمیومد و حتی یکی دوبار توپ به تیرک دروازه ما خورد.
شاید درمورد این بازی یا بازیهای مشابه این(که تو دوره آقای کی روش خیلی زیادن) بگین سیاست ایشون درمورد اون بازیهای خاص این بوده. اما این درست نیس، تیمی که مثلا قراره بازی رو نبازه یا نتیجه رو حفظ کنه، باید بتونه حفظ توپ کنه یا بازی حریف رو توی زمین حریف یا وسط زمین یا نهایتا پشت هجده قدم خودی خراب کنه، تا زمان به نفعش بگذره و اگه تونس از ضدحمله ها هم استفاده کنه. اما اگه قرارباشه توپ رو بدیم به حریف و بچپیم توی هجده قدم و خودمونو دست شانس بسپریم تا شاید با کمک تیر دروازه و.. گل نخوریم، و بارها دروازه مون تا یه میلیمتری گل خوردن تهدید بشه، این که تاکتیک تیمی نمیشه
در زمان آقای کی روش ما توی هیچ کدوم از بازیامون جلوی تیمای بزرگ آسیا سر نبودیم، حتی وقتایی که بردیم.
آیا هیچ کدوم از ما توی خواب هم میبینه که ما با این تیم آقای کی روش بتونیم 6تا گل به کره یا 3تا گل به عربستان بزنیم؟ و روی بازی هم سوار باشیم.
دوستانی که میگن مربیای قبلی نتیجه نگرفتن اینارو میدونن؟ توی همون تورنمنت ما توی نیمه نهایی بازم به عربستان خوردیم و درحالیکه بازی کاملا یه طرفه به نفع ما جریان داشت، داور با نگرفتن دوتا گل و یه پنالتی کاملا مسلم ما(که همه کارشناسای داوری گفتن اشتباه کرده) باعث شد بازی به پنالتی بکشه و... درحالیکه خیلی راحت میتونسیم قهرمان آسیا بشیم.
اما الان چون کیلویی بازی میکنیم، اگه الان یه تیم خوب رو هم ببریم، هیچ دلیلی وجود نداره که فردا جلوی یه تیم خیلی ضعیف نبازیم. نمونه هاش هم وجود داشته.
-زمانی که به کی روش داده شده قابل قیاس با مربیای سابق نیس
کی روش در حالی این نتایج غیرقابل قبول رو میگیره که حدود 5سال تیم رو در اختیارش گذاشتن و بهش فرصت دادن. این کش و قوسایی هم که تیم رو کامل تحت اختیار مربی گذاشتن یا نذاشتن هم همیشه و تو دوره مربیای قبلی هم وجود داشته.
ایشون با وجود نتایج ضعیف بیشمار باقی مونده درحالیکه مربیای قبلی تا یه نتیجه ضعیف میگرفتن فورا اخراج میشدن.
نمونه اخیرش همین آقای خاکپور که با وجود بازیای خیلی خوب تیمش، به خاطر نتیجه نگرفتن، بدون درنظر گرفتن زمان کوتاه مربیگریش اخراج شد.
درحالیکه به لحاظ نتیجه هم که نگا کنیم تیم امید ما به نسبت دوره های قبل خوب بوده. تا قبل از این دوره تیم امید ما به تیم های خیلی ضعیف آسیا هم میباخت و معمولا تو مرحله گروهی حذف میشد. اما تو این دوره حتی با ژاپنی که قهرمان شد تو وقت قانونی مساوی کردیم و توی نود دقیقه قطعا از ژاپن سر بودیم.
-هزینه ای که برای آقای کی روش میشه قابل قیاس با مربیای سابق نیس
آقای کی روش و طرفداراش میگن برای تیم هزینه نمیشه. برای بازی تدارکاتی و لباس و کمپ و..
آیا برای تیمهای قبلی یک دهم این هزینه ها میشد؟؟
دستمزد آقای کی روش هم که اصلا قابل قیاس با مربیای سابق نیس.
-مهمترین دلیل برای اخراج کی روش: توهین های مکرر کی روش
متاسفانه یه عده ای که یه ذره غیرت ملی ندارن سعی میکنن روی توهین های مکرر کی روش سرپوش بذارن یا کمرنگ جلوه بدنش. وقتی کی روش به نماینده های ملت ایران توهین میکنه یعنی به ملت ایران توهین میکنه. لطفا بعضیا که سعی میکنن خودشونو آدمای جنتلمن!! و فرا ملی!! نشون بدن نگن که کم کاری مسئولین فدراسیون هم توهینه.
توهین یه اجنبی به ملت ایران یا مسخره کردن بعضی از مسئولین فدراسیون یا مربیای ملی ما توسط ایشون، با کم کاری یا بی عرضگی بعضی از مسئولین و مربیای ما زمین تا آسمون فرق میکنه.
حتی اگه اون اجنبی بهترین مربی دنیا باشه.
لطفا اینو بفهمین!
موارد گفته شده در بالا تماما بر اساس عدد و رقم و تاریخ بازیای تیم ملیه و هیچ کس نمیتونه اونارو انکار کنه. فقط مورد اول یه کم ممکنه تحلیلی و به نظر شخصی منتسب بشه، که اونم بخش زیادیش با مراجعه به آمار مختلف بازیای تیم ملی(مثل تعداد پاسها و..) به راحتی قابل اثباته.
شاید با وجود اینا بعضیا هنوزم دلایلی برای دفاع از کی روش داشته باشن، اما این چندمورد رو هیچ کس نمیتونه انکار کنه. و قطعا هر دفاعی که گفته بشه، در مقابل این موارد، خیلی ضعیف و غیرقابل طرحه.
ارسال نظرات
آخرین اخبار